در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

چگونه با همسر خود همدلی کنیم؟

یک روانشناس با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین عوامل در روابط زوجین، نشان دادن همدلی به همسر است، گفت: فرد از این طریق می‌تواند به همسر خود بفهماند که او را درک می‌کند.

چگونه با همسر خود همدلی کنیم؟

زهرا امام روانشناس و مشاور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره همدلی با همسر اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل در روابط زوجین، نشان دادن همدلی به همسر است و فرد از این طریق می‌تواند به همسر خود بفهماند که او را درک می‌کند.

امام بیان کرد: همدلی کردن، تفاهم را در بین زوجین افزایش می‌دهد و پایه‌های زندگی را محکم‌تر می‌کند، همچنین همدلی و درک کردن طرف مقابل به معنای قبول تمام نظرات او نیست، بلکه همدلی به معنای آن است که احساسات طرف مقابل برایمان اهمیت دارد.

این روانشناس درباره راهکارهای همدلی کردن گفت: اولین و مهم‌ترین راهکار گوش دادن فعال است، برای این کار باید اجازه دهیم که طرف مقابل احساسات خود را کامل بیان کند و خوب به صحبت‌های همسرمان گوش کنیم.

او با بیان اینکه ابراز احساسات از دیگر راهکارهای همدلی کردن است، افزود: به هنگام بروز مشکلات سعی کنید احساسات خود را بدون سانسور و با خودآگاهی لازم با همسرتان در میان بگذارید، چراکه همدلی بر پایه خودآگاهی فردی شکل می‌گیرد و هر چه فرد نسبت به خود شناخت بهتری داشته باشد، همدلی او نیز بیشتر خواهد شد.

امام با اشاره به اثرگذار بودن تجارب گذشته در همدلی کردن گفت: افراد باید توجه داشته باشند که چه روش‌هایی در گذشته برای همدلی با همسر نتیجه مثبت به همراه داشتند و دوباره از آن‌ها استفاده کنند.

او با بیان اینکه راستگویی در همدلی اثرگذار است، افزود: در ارتباط با همسرتان، خود را به جای طرف مقابل قرار دهید و همچنین از قضاوت همسر خود پرهیز کنید.

این روانشناس تصریح کرد: در همدلی کردن، راهکاری به طرف مقابل ارائه نمی‌دهیم، بلکه زمینه بروز احساسات را برای طرف مقابل فراهم می‌کنیم.

امام با بیان اینکه دلسوزی کردن در همدلی معنایی ندارد، گفت: موضوعات مورد اهمیت همسرتان را درشت و کوچک جلوه ندهید و از انجام این کار خودداری کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان