رئیس اینستکس استعفا کرد

تهران- ایرنا- روزنامه بیلدآلمان گزارش دادکه سفیر پیشین این کشور در ایران که به تازگی ریاست اینستکس راعهده دارشده بود، از این سمت استعفا کرد.

رئیس اینستکس استعفا کرد

این روزنامه آلمانی پنجشنبه شب گزارش داد که «برند اربل» سفیر پیشین آلمان در ایران که قرار بود از 10 مردادماه رسما ریاست اینستکس را بر عهده بگیرد، از این سمت استعفا کرده است.

این روزنامه نوشت که استعفای اربل به دلیل افشای گفت وگوی او با «کن جبسن» مجری یک رادیوی اینترنتی است که در آن درباره هولوکاست و مسائل مربوط به رژیم صهیونیستی و فلسطینیان اظهاراتی مطرح کرده است.

به نوشته بیلد، اربل در این گفت وگو توافق هسته ای با ایران را تنها تصمیم آلمان برخلاف خواسته های رژیم صهیونیستی دانسته و اسرائیل را «کشوری تشکیل شده به قیمت از دست رفتن وطن مردمی دیگر (فلسطینیان)» توصیف کرده است.

دیپلمات پیشین آلمان همچنین در گفتوگوی خود با این رادیوی اینترنتی گفتهاست: فلسطینیان قربانی قربانیان ما هستند. اگر این کشور یهودی در پروس شرقی تشکیل شده بود، اکنون مشکلی به نام مشکل فلسطینیان دیگر وجود نداشت.

روزنامه بیلد همچنین ادعا کرده است که اربل پس از درخواست این روزنامه از وزارت خارجه آلمان برای توضیح پیرامون این گفت وگو، از ریاست اینستکس استعفا کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز گزارش داد که وزارت خارجه آلمان روز پنجشنبه تایید کرد که بیلد به مقام اطلاع داده که «به دلایل شخصی» این سمت را نخواهد پذیرفت.

«ابزار حمایت از تبادلات تجاری» (اینستکس/INSTEX) نام شرکتی است کشورهای آلمان، انگلیس و فرانسه در راستای اجرای تعهدات برجامی خود برای تسهیل تبادلات مالی شرکتهای اروپایی با ایران ایجاد کرده اند.

مقر این شرکت در فرانسه است و ریاست آن را پیشتر «پر فیشر» بانکدار مشهور آلمانی به عهده داشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان