اشتباه نکنید؛ لیموترش چربی سوز نیست!

یک مدرس تربیت بدنی و علوم ورزشی همدان گفت: خوردن لیموترش پس از صرف غذاهای چرب راهکاری برای از بین بردن چربی نیست و این یک تصور اشتباه است.

بهروز حاجیلو اظهار داشت: هر چند مصرف لیمو ترش به میزان متعادل در برنامه غذایی به افزایش سوخت و ساز کمک می‌کند، اما نباید تصور شود که با خوردن آن چربی‌های بدن از بین می‌رود.

وی اضافه کرد: اگرچه ممکن است بعد از خوردن لیمو چربی را در دهان حس نکنیم اما چربی غذا با این کار به هیچ وجه از بین نرفته و این عمل در دراز مدت می‌تواند به مخاط دهان و دندان و لوله گوارش آسیب بزند.

حاجیلو بیان کرد: البته مصرف روزانه یک عدد لیمو تازه به همراه آب، به دلیل ویتامین C و آنتی اکسیدان بالا سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند ضمن اینکه این ماده خواص ضد باکتری و ضد ویروسی دارد که باعث پیشگیری از سرماخوردگی و بهبود آن می‌شود.

این مدرس فدراسیون ورزش‌های همگانی افزود: لیموترش می‌تواند فعالیت مغز را تحریک کند و مانع خستگی باشد و باعث رفع بوی بد دهان شده و حس تازگی را برای شما ایجاد کند.

وی اظهار داشت: لیموترش سم ‌زدای طبیعی است و اسید اوریک و سایر سموم در کبد را از بین می‌برد و  باعث بهبود گردش خون شده و همچنین در متعادل کردن فشار خون و هضم بهتر غذا نقش موثری ایفا می‌کند.

حاجیلو خاطرنشان کرد: لیموترش منبع خوبی از ویتامین B کمپلکس و پیش‌ساز ویتامین A بوده و حاوی ترکیبات ضد کلسترول است و می تواند سطح LDL و تری گلیسیرید را کاهش دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان