بهترین روش برای تعیین صحیح نسبت نمک به آب در خیارشور

رعایت کردن صحیح نسبت نمک به آب در خیارشور، یکی از نکات مهم در کیفیت نهایی و خوشمزگی و طعم مطلوب خیارشور است؛ در این مقاله قصد داریم ترفندی را در این زمینه به شما آموزش دهیم.

نسبت نمک به آب در خیارشور
 
ستاره ؛ سرویس آشپزی - خیار یکی از سبزیجاتی است که نگهداری آن مشکل بوده و خیلی زود خراب می‌شود. شاید برای شما هم بار‌ها اتفاق افتاده باشد که خیار اضافه‌ای که در یخچال نگهداری می‌کنید، خراب شده و قابل استفاده نیست. یکی از روش‌های نگهداری خیار، تهیه خیارشور است. این فرآورده که به عنوان دورچین غذا و در سالاد‌هایی مانند سالاد الویه کاربرد دارد، یکی از اجزای اصلی در تهیه ساندویچ‌هایی مانند سوسیس بندری نیز است. تهیه خیارشور در منزل بسیار راحت است، ولی اگر نکات ظریفی در تهیه آن رعایت نشود، محصولی بی کیفیت به دست خواهد آمد که قابل استفاده نیست. یکی از این نکات "نسبت نمک به آب در خیارشور" بوده که این مطلب به آن اختصاص یافته است.


نسبت نمک به آب در خیارشور

برای اینکه نسبت نمک به آب را بتوانید به درستی در تهیه خیارشورها رعایت کنید، مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. آب را روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید، سپس حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید آب کاملا سرد شود.
  2. مقداری نمک به آب سرد شده اضافه کنید و هم بزنید تا نمک در آب حل شود.
  3. یک عدد تخم مرغ خام را تمیز بشویید و سپس آن را در محلول آب نمک بیاندازید.
  4. با توجه به موقعیت قرار گرفتن تخم مرغ در محلول آب نمک می‌توانید به مقدار شوری آن پی ببرید:
  • در صورتی که تخم مرغ در ته ظرف حاوی محلول آب نمک قرار گیرد، نمک محلول کم بوده و باید مقدار نمک آن را افزایش دهید.
  • در صورتی که تخم مرغ روی محلول آب نمک قرار بگیرد، نمک محلول زیاد است و باید مقداری آب جوشیده سرد شده به آن اضافه کنید تا شوری آن متناسب شود.
  • در صورتی که تخم مرغ در وسط محلول آب نمک شناور شود، نمک محلول کاملا به اندازه و متناسب است.

نسبت نمک به آب در خیارشور


سخن آخر

همان‌طور که در این مقاله شرح داده شد، می‌توانید با ترفندی ساده، نسبت نمک به آب در خیارشور را به درستی تعیین کنید. شما می‌توانید با این روش خیارشورهای خانگی خوشمزه‌ای درست کنید و آن را در تهیه سس تارتار و یا انواع ساندویچ سرد استفاده کنید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید. 
در پایان به شما پیشنهاد می‌کنیم طرز تهیه خیارشور فوری بدون سرکه را نیز در ستاره مطالعه کنید و با درست کردن یک خیارشور خانگی، از خواص خیارشور برای سلامت بدن بهره ببرید. 
شما از چه ترفندی برای رعایت نسبت آب و نمک در خیارشور استفاده می‌کنید؟ لطفا نظرات و تجربیات خود در این زمینه را، با ما و سایر کاربران ستاره در میان بگذاید.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان