طرز تهیه کیک هلو با طعم و مزه ایده آل

برای آشنایی با طرز تهیه کیک هلو ، یک نوع دسر خوشمزه و عالی در ادامه این مطلب از دستور پخت انواع شیرینی و کیک می توانید همراه ما شوید.

طرز تهیه کیک هلو با طعم و مزه ایده آل

هلو از جمله میوه های تابستانی آبدار با طعم و عطر دلپذیر می باشد که استفاده از آن در تهیه انواع دسر و نوسیدنی ها کاربرد زیادی دارد. از این رو در این مطلب قصد داریم، طرز تهیه کیک هلو یک دسر خوشمزه، شیک و مناسب برای سرو در دورهمی های خانوادگی و یا در مجالس معرفی نماییم.

هلو یک میوه خوشمزه با خواص بی شمار است که استفاده از آن در تهیه کیک می تواند ضمن خوش عطر و طعم شدن آن به عنوان یک دسر خوشمزه و شکیل در وعده عصرانه و برای مهمانی ها سرو شود. در مطالب قبلی با طرز تهیه انواع کیک میوه ای مثل کیک سیب، کیک موزی و کیک آلو آشنا شدید، حال در اینجا می توانید دستور پخت کیک هلو را یاد بگیرید و لذت ببرید.

روش پخت کیک هلو

مواد لازم

  • تخم مرغ/ 4 عدد
  • شکر/ یک پیمانه
  • آرد/ دو پیمانه
  • بکینگ پودر/ دو قاشق چای خوری
  • ماست/ نصف پیمانه
  • روغن/ نصف پیمانه
  • هلو متوسط/ 3 عدد
  • وانیل/ یک چهارم قاشق چای خوری

طرز تهیه کیک هلو خوشمزه و خانگی

برای تهیه کیک هلو، قبل از انجام هر کاری فر را روشن کنید، سپس هلو ها را خرد کنید، توجه داشته باشید که از هلو های نرم که موجب آب انداختن و خمیر شدن کیک می شوند، استفاده نکنید.

تخم مرغ ها را درون کاسه ای جداگانه بشکنید و وانیل را به آن اضافه کنید، سپس کمی هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شود، بعد شکر را ریخته و با دور تند همزن بزنید، به طوری که حجم آن دو برابر شود، روغن را اضافه کنید و به مدت یک دقیقه مخلوط مواد را با همزن بزنید.

در مرحله بعدی، ماست را اضافه کرده و دوباره یک دقیقه هم بزنید، حال همزن را کنار بگذارید، سپس آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و 3 بار الک کنید، آن را کم کم به مواد کیک اضافه کرده و به وسیله لیسک هم بزنید.

در آخرین مرحله از طرز تهیه کیک هلو ، در داخل هلو های خرد شده، یک قاشق آرد بریزید به طوری که همه هلو ها به آرد آغشته شوند، این کار موجب می شود تا هلو ها ته نشین نشوند و بعد آن را به مواد قبلی اضافه کنید.

طرز تهیه کیک هلو

سپس قالب مورد نظرتان را چرب کرده و کمی آرد به داخل آن بپاشید، مواد کیک را درون قالب ریخته و قالب را به مدت 45 دقیقه در داخل فر که در دمای 180 درجه سانتی گراد تنظیم کرده اید، قرار دهید تا خوب بپزد.

نکته : در تهیه کیک از ماست ترش استفاده نکنید، به جای آن می توانید از آب میوه هلو برای خوشمزه تر کردن آن استفاده نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان