۲۰ ایده برای تزیین سفره شام به مناسبت‌های مختلف

شام یکی از وعده های مهم غذایی به شمار می‌آید و کیفیت آن اهمیت خاصی برای اعضای خانواده دارد. مسلما تزیین سفره شام به بهبود کیفیت این وعده غذایی کمک شایانی خواهد کرد.

تزیین سفره شام برای مناسبت‌های مختلف


ستاره
؛ سرویس خانه‌داری
- شام یکی از وعده‌های غذایی است که می‌تواند سبب گردهم آمدن خانواده یا پذیرایی از مهمانان شود. با توجه به سلیقه غذایی افراد، غذاهای متنوعی در این وعده غذایی سرو شده و به کمک آنها سفره تزیین می‌شود. در ادامه نمونه هایی از تزیین سفره شام را برای افراد و مناسبتهای مختلف با هم می‌بینیم. 


در صورتی که مطالعه قسمت خاصی از این مطلب مد نظر شماست، با انتخاب عناوین ارائه شده در فهرست زیر، به موضوع دلخواه خود برسید:


نکاتی در رابطه با تزیین سفره شام

  • برای لنگ و لعاب دبدن به سفره از تزیین میوه استفاده کنید. میوه‌های تازه نظیر لیمو، پرتغال، سیب یا هر میوه‌ی دیگری که دوست دارید را در ظرف‌های شیشه‌ای بریزید و در وسط سفره قرار دهید. همچنین می‌توانید آن‌ها را به عنوان دسر نیز میل کنید که فقط تزیین ساده نباشند. 
  • از تزیینات گیاهی استفاده کنید. یک ایده‌ی دوست داشتنی دیگر، استفاده از گیاهان سبز است. یک یا دو گلدان کوچک گیاه را در وسط سفره یا میز بگذارید. دقت کنید که گیاهان خیلی بزرگ نباشند که جلوی دید را نگیرند. 
  • گلدان گل سفره را زیبا می‌کند. استفاده از یک گلدان گل در وسط سفره ایده‌ی خوبی برای تزیین سفره شام است. برای انتخاب گل می‌توانید از یک گل تک رنگ استفاده کنید. همچنین می‌توانید با گل‌های رنگی سفره را از یکنواختی بیرون بیاورید. 
  • هارمونی رنگی را رعایت کنید. اگر برای مناسبت خاصی از تزیینات ویژه‌ای در فضا استفاده کرده‌اید، رنگ سفره یا رومیزی را مطابق تزیینات انتخاب کنید تا با آن‌ها هماهنگی داشته باشد. 
  • شمع را فراموش نکنید. برای تزیین سفره شام از شمع استفاده کنید. شمع‌های ستونی و بلند عمر بیشتری دارند و فضای زیباتری ایجاد می‌کنند. 
  • زیاد تزیین نکنید. گاهی اوقات سفره آنقدر با غذاهای زیبا و رنگین تزیین شده که نیاز به تزیین بیشتری ندارد. دقت کنید که تزیینات شما بیش از حد نباشد.  


تزیین سفره شام برای افراد مختلف

تزیین سفره شام خانوادگی

 

تزیین سفره شام خانوادگی

 

تزیین سفره شام برای خانواده

 

تزیین سفره شام جذاب خانوادگی

 

انواع تزیین سفره شام خانوادگی

 

تزیین سفره شام متنوع برای خانواده

 

تزیین سفره شام دلچسب خانوادگی

 

تزیین سفره شام ساده خانوادگی

 

تزیین سفره شام ساده برای خانواده


تزیین سفره شام برای مهمان

 

تزیین سفره شام برای مهمان

 

تزیین سفره شام مهمانی

 

تزیین سفره شام برای مناسبت‌ مهمانی

 

تزیین سفره شام مهمانان

 

تزیین سفره شام زیبا برای مهمان

 

تزیین سفره شام جذاب برای مهمان


بیشتر بخوانید: معرفی 12 نوع غذا برای مهمانی


تزیین سفره شام دو نفره

 

تزیین سفره شام دو نفره

 

تزیین سفره شام برای دو نفر

 

تزیین سفره شام زیبای دو نفره

 

تزیین سفره شام جذاب دو نفره

 

تزیین سفره شام زیبا برای دو نفر

 

تزیین سفره شام جذاب برای دو نفر

 

کلام آخر

همانطور که دیدید با کمی ذوق و سلیقه می‌توان تزیینات زیبایی برای سفره شام در نظر گرفت. حتی غذاهای ساده نیز با تزیین سفره شام زیباتر و خوشمزه‌تر به نظر می‌رسند. انتخاب نوع غذا برای شام اهمیت خاصی در تزیین سفره دارد. اگر شما نیز نگران این موضوع هستید، پیشنهاد می‌کنیم با طرز تهیه چند نوع غذا برای شام آشنا شوید. شما چه روش‌های دیگری برای تزیین سفره شام پیشنهاد می‌کنید؟ نظرات و تجربیات خود را در انتهای این صفحه با ما و سایر مخاطبان ستاره به اشتراک بگذارید.

برگرفته از: homedit, publicism

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان