انواع غذاها و روش‌های مختلف چیدمان برای تزیین سفره عید قربان

عید قربان یکی از اعیاد مهم مسلمانان دنیا به شمار می‌آید و تزیین سفره عید قربان در زیبایی و بهتر برگزار شدن این مراسم ویژه، تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

انواع غذاها و روش‌های مختلف چیدمان برای تزیین سفره عید قربان


ستاره
؛ سرویس خانه‌داری
- عید قربان مراسمی بسیار مهم برای مسلمانان سراسر جهان است. در این روز بسیاری از افراد سفره‌ زیبایی از غذای قربانی پهن کرده و دوستان و نزدیکانشان را به این ضیافت دعوت می‌کنند. در ادامه تصاویری زیبا از تزئین سفره عید قربان را مشاهده می‌کنیم و سپس به معرفی غذاهایی می‌پردازیم که در ملل مختلف برای عید قربان تهیه می‌شوند.


در صورتیکه مشاهده قسمت خاصی از این مطلب مد نظر شماست، به کمک فهرست موضوعی زیر، به مطلب دلخواهتان دسترسی پیدا کنید.


چیدمان‌های مختلف برای تزیین سفره عید قربان

انواع غذاها و روش‌های مختلف چیدمان برای تزیین سفره عید قربان

 

 چیدمان مختلف برای تزیین سفره عید قربان

 

 چیدمان زیبا برای تزیین سفره عید قربان

 

 چیدمان متنوع برای تزیین سفره عید قربان

 

اچیدمان جذاب برای تزیین سفره عید قربان

 

انواع چیدمان برای تزیین سفره عید قربان

 

انواع مختلف چیدمان برای تزیین سفره عید قربان


بیشتر بخوانید: تاریخچه قربانی کردن در عید قربان چیست؟


تزیین کادوهای عروس در عید قربان

در مراسم عید قربان، خانواده‌ی داماد به عروس هدایایی می‌دهند که می‌تواند بیشتر حول محور خوراکی‌های مخصوص عید قربان باشد. این هدایا به اشکال مختلفی تزیین می‌شوند. 

کادو عروس برای عید قربان

 

کادو عید قربان برای عروس

 

کادو عید قربان برای تازه عروس

 

انواع تزیین کادو عروس در عید قربان

 

سبد میوه برای تازه عروی در عید قربان


8 نوع غذای عید قربان برای مسلمانان کشورهای مختلف 

1. تجین (Tagine)

نام این غذا از ظروف سفالی که در آن پخته می‌شود گرفته شده است. تجین یک غذای مراکشی به شمار می‌آید که مسلمانان در کشور‌های شمال آفریقا در روز عید قربان آن را می‌خورند. این غذای خوشمزه به صورت خورشتی و با گوشت‌های مختلف مرغ، گاو یا ماهی و با آب سبزیجات به عنوان یک خورشت آبدار پخته می‌شود. 

 

تجین برای تزیین سفره عید قربان


2. اوروک (Oruk)

عید قربان در کشور ترکیه به طور مفصل و با غذاهای خوشمزه‌ی بسیاری برگزار می‌شود. یکی از این غذاها اوروک یا کبه است که اصالت آن به آنتالیای ترکیه بازمی‌گردد. این غذای خوشمزه از گوشت گاو و گردو خرد شده و پیاز رنده شده با انواع سبزیجات و ادویه‌جاتی نظیر جعفری و فلفل با خمیر بلغور و آرد گندم پخته می‌شود. 

اوروک برای تزیین سفره عید قربان


3. کباب بره

این کباب از غذاهای محبوب کشورهای خاورمیانه از جمله ایران برای عید قربان است. کباب بره مهمترین غذای عید قربان به شمار می‌آید چرا که نمادی از گوسفند قربانی شده توسط حضرت ابراهیم است که به روش‌های مختلفی طبخ می‌شود

کباب بره برای تزیین سفره عید قربان


4. بریانی (Biryani)

بریانی این غذا یکی از غذاهای هندی برای عید قربان است که با طبخ گوشت در برنج به دست می‌آید. برای این غذا، ترشیجات و سبزیجات معطر نیز به عنوان چاشنی سرو می‌شود.

بیریانی برای تزیین سفره عید قربان


5. نالی نیهاری (Nalli Nihari)

نام این غذا از یک گیاه هندی گرفته شده است. این غذا برای اولین بار در آشپزخانه‌های مغول راه پیدا کرده و بعد از آن به آرامی در سراسر جهان گسترش پیدا کرد. این غذا گوشتی با استخوان است که با ادویه جات و سبزیجات معطر نظیر گشنیز سرخ شده و به صورت ابدار سرو می‌شود. 

نالی نیهاری برای تزیین سفره عید قربان


6. مامول (Maamoul)

این کلوچه‌ی سنتی لبنانی راه خود را در تزیینات سفره عید قربان باز کرده است. این کلوچه به عنوان پیش غذا یا دسر با چایی سرو شده و با گردو، پسته، خرما، گلاب و شکر پخته می‌شود. در سوریه، فلسطین، لبنان و اردن به آن مامول می‌گویند و در جنوب ترکیه آن را کومبه و در مصر آن را کاهک نامیده‌اند. 

 

مامول برای تزیین سفره عید قربان


7. هربل (Herbel)

یکی از صبحانه‌های سنتی عید قربان فرنی هربل است. این صبحانه، یک غذای مراکشی است که با پختن گندم در شیر و کره به دست می‌آید. 

 

هربل برای تزیین سفره عید قربان


8. شیرخرما

شیر خرما در اصل یک دسر مغولی است که با استفاده از ورمیشل، شیر، شکر، خرما و میوه‌های خشک تهیه می‌شود. این میوه در کشورهای پاکستان، هند و بنگلادش بسیار محبوب است. 

شیر خرما برای تزیین سفره عید قربان


بیشتر ببینید: تزیین وسایل عروس در عید قربان


کلام آخر

همانطور که مشاهده کردید، ضیافت عید قربان برای مسلمانان اهمیت فوق‌العاده ای دارد. غذاهای متنوعی را می‌توانید با گوشت قربانی طبخ کرده و به کمک آنها سفره زیبایی در روز عید پهن کنید. اعمال عید قربان نیز برای مسلمانان اهمیت بالایی دارند؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم با اعمال پرفضیلت عید قربان نیز آشنا شوید. شما برای تزئین سفره عید چه ایده‌ای دارید؟ نظرات و دیدگاه‌هایتان را در این خصوص از طریق بخش نظرات و پرسش‌ها با ما و دیگر مخاطبان ستاره به اشتراک بگذارید.

برگرفته از: holidayme, askideas 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان