در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

چطور همسرم را عاشق خود کنم؟

یک روانشناس با بیان اینکه عشق نهایت یک رابطه انسانی است که به صورت تدریجی شکل می‌گیرد، گفت: بسیاری از روابط به این مرحله از ارتباط نمی‌رسند.

چطور همسرم را عاشق خود کنم؟

حسن اکبرزاده روانشناس و مشاور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره راهکار مناسب برای عاشق کردن همسر اظهار کرد: در ارتباط با این موضوع به دنبال یک رابطه متقابل، موثر و مشترک توأم با عواطف و احساسات هستیم.

این روانشناس بیان کرد: عشق نهایت و غایت یک رابطه انسانی است که به صورت تدریجی شکل می‌گیرد و بسیاری از روابط به این مرحله از ارتباط (عشق) نمی‌رسند.

او با بیان اینکه هدفمان طراحی مسیر رسیدن به عشق است، افزود: در هیچ رابطه‌ای مسیر از قبل تعیین شده نیست، بلکه با شروع علاقه  میان دو نفر، شکل گیری رابطه نیز در هر زمان و مکانی اتفاق می‌افتد.

اکبرزاده گفت: اگر بخواهیم عشق را تعریف کنیم بهتر است به مفاهیم تشکیل دهنده این مسیر مانند گرایش و تمایل، ایجاد محبت و صمیمیت، متعهدبودن و پیگیری بپردازیم.

این روانشناس با بیان اینکه گرایش و تمایل همه مواردی را شامل می‌شود که ما را به سمت یک هدف مهم سوق می‌دهد، افزود: ایجاد محبت به میزان صمیمیت در رابطه میان زوجین بستگی دارد، به گونه‌ای که زوجین یکدیگر را در مسائل مختلف زندگی خود سهیم بدانند.


بیشتر بخوانید: چه عواملی مانع ازدواج می‌شود؟ 


اکبرزاده تصریح کرد: متعهد بودن به پایبندی بر توافقات زوجین و پیگیری به مرور و خودآگاهی که نوعی فراشناخت است می‌پردازد، اگر یک دیدگاه فرآیندی به رابطه زوجین داشته باشیم، فرآیند عاشق شدن در طول مسیر زندگی شکل می‌گیرد.

او اضافه کرد: آغاز فرآیند عاشق شدن از اولین جایگاهی است که یک رابطه اتفاق می‌افتد. رابطه زوجین از مرحله آشنایی آغاز می‌شود و در گذر زمان و با مشاوره ازدواج به مرحله شناخت می‌رسد.

این روانشناس با اشاره به اینکه در این مرحله برحسب ملاک و معیار‌های انتخاب، به تشابهات، تفاوت‌ها و مدیریت کردن آن‌ها پرداخته می‌شود، گفت: اگر این مرحله در یک روند مناسبی پیش رود علاقه بین دو نفر شکل می‌گیرد.

او افزود: علاقه یکی از تظاهرات عاطفی انسان است که در حوزه روابط انسانی تعیین کننده قرار دارد، بنابراین علاقمندی باعث درگیری عاطفی (رابطه تنگاتنگ) و حساسیت‌هایی نسبت به یکدیگر می‌شود که بیانگر روند تدریجی و مناسب رابطه است.

اکبرزاده با اشاره به مرحله ترجیح دادن، اهمیت دادن و ارزش قائل شدن گفت: در این مرحله علائم دوست داشتن ظاهر می‌شود و دوست داشتن به دنبال علاقمندی شکل می‌گیرد.

او افزود: اگر ما مسیر مناسبی را در رابطه زوجی طی کنیم، امکان عشق ورزیدن و عاشق شدن در رابطه به وجود می‌آید، چراکه عاشق شدن اکتسابی است.

این روانشناس خاطرنشان کرد: عشق یعنی گرایش، تمایل و انگیزه‌ بسیار قوی برای زندگی کردن و بیانگر پویایی، شادابی و سلامت افراد است. همچنین در حوزه سلسله مراتب نیاز‌ها، عشق از نشانه‌های بارز یک انسان خود شکوفا است که هم برای خود و هم برای جامعه فردی مفید خواهد بود.

راهکارهای عاشق کردن همسر چیست؟

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان