سفر به ترکیه با قطار تهران &#۸۲۱۱; استانبول، آنچه مسافران نمی دانند!

با گسترش سفر در جوامع امروزی، هزینه های سفر هم رو به افزایش گذاشته است. از این رو گردشگران بسیاری به جای پرواز، به فکر سفر به ترکیه با قطار هستند

سفر به ترکیه با قطار تهران – استانبول، آنچه مسافران نمی دانند!

با گسترش سفر در جوامع امروزی، هزینه های سفر هم رو به افزایش گذاشته است. از این رو گردشگران بسیاری به جای پرواز، به فکر سفر به ترکیه با قطار هستند. گران شدن بلیط هواپیما استانبول از دلایل اهمیت راه افتادن تور زمینی استانبول است. قبل از راه افتادن قطار در مسیر تهران به ترکیه، این تورها با اتوبوس و ماشین شخصی و از جاده انجام می گرفت. با راه افتادن امکان خرید بلیط قطار ترکیه گزینه های پیش روی گردشگران متنوع تر شد.

راه اندازی قطار تهران استانبول یا قطار تهران آنکارا خبر خوبی برای رونق گردشگری میان ایران و ترکیه بود. این قطار که از سال 97 راه اندازی شده است، بسیار پرطرفدار شده و حتی بسیاری از دوستان من هم با آن سفر کرده اند. خاطرات دسته جمعی سفر به ترکیه با قطار برای دوستانم هنوز پر از هیجان و جذاب است.

برای شمایی که قصد سفر به ترکیه با قطار را دارید، در مجله ی گردشگری الی گشت جزئیات سفر را معرفی نموده و ایستگاه های آن را نام می بریم. ساعت حرکت قطارها، هزینه و قیمت بلیط قطار ترکیه و مدت زمان بودن در سفر را نیز در انتهای این مطلب خواهید خواند.

روش های سفر به ترکیه با قطار از تهران و تبریز

انواع قطارها در مسیر ایران به ترکیه

برای کسانی که سفر اتوبوسی و زمینی به ترکیه را می پسندند، قطار راحت ترین گزینه است. گر چه برای چنین سفری نیاز به زمان دارید و عجله را باید کنار بگذارید. نه تنها ایران و مردم ترکیه، بلکه در این قطار با دیگر گردشگران خارجی هم روبرو می شوید. گردشگران خارجی در مسیر بازدید خود از ترکیه و ورود به ایران، این قطار را انتخاب می کنند. برعکس این موضوع هم صدق می کند. مطلب «بهترین مسیرهای زمینی برای جهانگردان ایرانی – قسمت اول» اطلاعات بیشتری راجع به مسیرهای زمینی برای سفر به خارج کشور و مخصوصا ترکیه به شما می دهد.

با خرید بلیط قطار وان از تبریز می توانید بدون هیچ دغدغه و استرسی در واگن نشسته و از پنجره مناظر زیبای آذریابجان ایران و شرق ترکیه را ببینید. هر چند که مسیر کلی این قطار از تهران به استانبول یا تهران به آنکارا در نظر گرفته شده است؛ اما امکان خرید بلیط قطار تبریز با شهرهای قرار گرفته در ترکیه هم وجود دارد. بیشترین مسافران، مربوط به قطار تبریز به وان ترکیه است. برای سفر به ترکیه با قطار باید ابتدا مسیر تهران به آنکارا را با یک قطار بروید.

پس از آن، آنکارا به استانبول را با دیگر قطارهای بین این دو شهر طی کنید. قطار سریع السیر آنکارا به استانبول می تواند گزینه خوبی برای ادامه مسیر باشد تا سفر به استانبول شما را محقق کند.

مسافران خارجی در سفر به ترکیه با قطار تبریز وان

سفر به ترکیه با قطار از تبریز

قطار تبریز وان همانطور که گفتیم همواره یکی از پرطرفدارترین قطار های بین المللی ایران است. با راه افتادن قطار گردشگری مسیر ایران به ترکیه، می توانید زمینی هم به شهرهای معروف ترکیه سفر کنید. در این مسیر، سفر به وان ترکیه با قطار تبریز از جمله مسیرهای پرتردد است. قیمت بلیط سفر به ترکیه با قطار را از سایت های فروش بلیط قطار مانند رجا یا دیگر سایت ها خریداری کنید.

قطار تهران – آنکارا

یکی از روش های مسافرت به ترکیه با قطار است. برای این نوع سفر و با افتتاح قطار تهران آنکارا می توانید هفته ای یک بار به سمت ترکیه حرکت کنید. بلیط قطار تهران آنکارا به صورت رفت و البته رفت و برگشتی فروخته می شود. این قطار تنها روزهای چهارشنبه هر هفته از تهران حرکت دارد. قطار 3 ستاره البرز که قطاری کوپه ای 4 نفره است، شب چهارشنبه به مقصد آنکارا حرکت می کند. بلیط برگشت از آنکارا به تهران هم تنها روزهای چهارشنبه با همین مدل قطار فروخته می شود. بنابراین اگر قصد خرید بلیط رفت و برگشتی تهران به آنکارا را دارید، یک هفته زمان اقامت در ترکیه خواهد بود. این بلیط را نه تنها از سایت فروش بلیط قطار رجا بلکه از آژانس معتبر الی گشت هم می توانید بخرید.

رستوران قطار تهران آنکارا و خرید بلیط

آنکارا به استانبول

برای ادامه مسیر از آنکارا به سمت استانبول، می توانید قطارهای سریع السیر آنکارا هالکالی را بگیرید. هالکالی جدیدترین ایستگاه قطارهای بین المللی در سمت اروپایی استانبول است که قطارهای سریع السیر وارد آن می شوند. ایستگاه هالکالی (Halkali) در محله کوچوک چکمجه قرار گرفته است. از این ایستگاه جدای از قطارهای داخلی، قطارهای بین المللی هم حرکت دارند. این قطارها برای مقصد شهرهای اروپایی مانند بلگراد صربستان، بخارست رومانی و صوفیه بلغارستان بلیط می فروشند.

اما اگر رزرو هتل استانبول خود را در بخش آسیایی این شهر انجام داده اید، پیشنهاد می دهیم قطار ایستگاه حیدرپاشا را بگیرید. قطارهایی که از آنکارا به استانبول حرکت می کنند، هم به این ایستگاه وارد می شوند.

ایستگاه حیدرپاشا (Haydarpasa) در مسیر راه آهن قدیمی حجاز، ایستگاه آخر محسوب می شد. معروف ترین ایستگاه آسیا که مربوط به تاریخ 1908 میلادی می شود. اگر چه مسیر قدیمی حجاز امروز دیگر فعال نیست اما این ایستگاه همچنان به کار خود ادامه می دهد. از شهرهای ترکیه به سمت ایستگاه حیدرپاشا، قطارهای داخلی ترکیه حرکت دارند.

شهر استانبول ایستگاه قطار سومی هم دارد که مربوط به بخش اروپایی است. قطارهایی که گردشگران را از استانبول به دیگر کشورهای اروپایی متصل می کند. متروی خط مارمارای در کنار ایستگاه سیرکسی در منطقه امین اونو قرار گرفته است.

عکس کوپه رستوران قطار آنکارا ارزروم ترکیه

قطار تبریز به وان، ارزران ترین بلیط قطار

روش های مختلفی برای کاهش هزینه های سفر به ترکیه وجود دارد. اگر استانبول مقصد نهایی شماست و می خواهید از دیگر شهرهای ترکیه هم دیدن کنید، پس قطار تبریز به وان ترکیه گزینه خوبی است. این قطار توسط شرکت راه آهن جمهوری ایران در سال 1380 راه اندازی شد. از آنجایی که بسیاری از افراد با خانواده سفر می کنند، هزینه خرید بلیط هواپیما استانبول برای یک خانواده گاهی بسیار گران تمام می شود. بنابراین روش دومی را برای کاهش هزینه های سفر به استانبول به شما معرفی می کنیم. از آنجایی که پروازهای داخلی ترکیه بسیار ارزان هستند، برای سفر به ترکیه با قطار آماده شوید.

از تبریز یا تهران برای مقصد وان ترکیه بلیط قطار تهیه کنید. قیمت بلیط قطار تهران به وان ترکیه در تابستان 98 به مبلغ 350 هزار تومان بوده که به صورت آنلاین و به راحتی از خانه قابل خریداری است. از تبریز به وان ترکیه هر دوشنبه ساعت 22:35 قطار جداگانه ای حرکت می کند که سه شنبه صبح به ایستگاه قطار تات وان می رسد.

جزئیات مسیر قطار تبریز به وان

مسیر برگشت از وان ترکیه به تبریز هم شب سه شنبه حرکت نموده و در نهایت چهارشنبه وارد تبریز می شود. در این مسیر، برای انجام کارهای گمرکی، قطار در ایستگاه سلماس توقف دارد. پس از آن در ایستگاه رازی، ویزای ترکیه به مسافران داده می شود. در آخر هم با گذر از ایستگاه مرزی کاپیکوی وارد خاک ترکیه می شوید.

  • نکته: در نظر داشته باشید که برای سفر به ترکیه با قطار در مرز، با تاخیر و معطلی برای گرفتن ویزا روبرو خواهید شد. برای گرفتن ویزای ورود به ترکیه و بررسی تمام مسافران، هزینه ویزای ترکیه (9 یورو) را در مرز می پردازید. توقف قطار ایران ترکیه در مرز بازرگان ایران و گوربولاق ترکیه، به هنگام شب خواهد بود. در این هنگام، تمام مسافران برای بررسی بلیط و گرفتن ویزا باید بیدار شوند.

توقف قطار تبریز وان برای کنترل مرزی

مسیر حرکت قطار تهران آنکارا

قطار تهران به مقصد آنکارا ساعت 21:55 چهارشنبه هر هفته حرکت می کند. از شهرهای بین راهی کرج، قزوین، زنجان، تبریز، رازی و وان می گذرد و در نهایت به آنکارا می رسد. یکی از جذابیت های این سفر ترکیب سفر با قطار و کشتی است. در واقع با سفر به ترکیه با قطار به شهر وان می رسید. در این شهر، باید به اسکله شهر وان رفته و با کشتی خود را به ایستگاه تات وان برسانید. قایق سواری و کروز دریاچه وان، حدود 5 ساعت زمان می برد که خود یکی از جاذبه های ترکیه است. از تات وان دوباره سوار قطار شده و مسیر را به سمت آنکارا ادامه می دهید. پیشنهاد می دهیم با خواندن مطلب جاذبه های شرق ترکیه با زیبایی های این مسیر، بیشتر آشنا شوید.

در مسیر برگشت این قطار، دیگر توقف در شهر رازی نخواهد داشت و ایستگاه های بین راهی آن به این صورت خواهد بود.

آنکارا – کایسری- سیواس – مالاتیا – الازیق – ایستگاه تات وان – اسکله تات وان – اسکله وان – ایستگاه وان – کاپیکوی – رازی – سلماس – تبریز – زنجان – قزوین – کرج – تهران

ساعت حرکت این قطار از آنکارا ترکیه به سمت ایران،  14:25 تعیین شده است. قیمت بلیط تهران به آنکارا در تابستان 98 و برعکس عموما یکسان است و 712600 تومان است. با این حساب هزینه بلیط رفت و برگشت سفر به ترکیه با قطار (تهران – آنکارا) دو برابر هزینه رفت خواهد شد. مدت زمان سفر تهران به آنکارا با قطار 2 روز طول می کشد.

قیمت بلیط قطار تهران استانبول برای کودکان و گردشگران خارجیقطار تهران – استانبول

اشتباه نکنید! از تهران امکان خرید بلیط قطار مستقیم به استانبول وجود ندارد. در حقیقت شما باید ابتدا بلیط قطار تهران به آنکارا را بخرید و در آنکارا مجدد بلیط قطار آنکارا به استانبول را خریداری کنید. قطاری که از ایران به سمت آنکارا حرکت می کند، قطاری 3 ستاره و کوپه ای اما راحت است. لذت بردن از مناظر زیبای مسیر شمال غربی ایران و ترکیه از خوبی های این مسیر است. آرامش و استراحت در طول مسیر سفر به ترکیه با قطار را از دیگر سفرهای زمینی فراتر قرار می دهد.

از آنجایی که هر هفته تنها یک قطار به در این مسیر حرکت می کند، برای تهیه بلیط آن، باید از مدت ها قبل اقدام کنید. بلیط این قطار، حتی از یک ماه قبل هم به فروش رفته است.

جزئیات مسیر حرکت قطار تهران به سمت استانبول

از آنکارا تا استانبول را پیشنهاد می دهیم، قطار سریع السیر داخلی ترکیه را به مقصد یکی از ایستگاه های راه آهن استانبول، خریداری کنید. مسیر قطار تهران استانبول همان مسیری است که برای مسیر قطار تهران آنکارا بیان کردیم. این قطارها هر روزه 2 بار از آنکارا به سمت استانبول حرکت می کنند. اولین قطار در ساعت 6 صبح و دومین آن، در ساعت 04:30 بعد از ظهر حرکت دارد. مدت زمان مسافرت قطار تهران استانبول چه با تور و چه به صورت شخصی حداقل دو روز طول می کشد. کسانی که گروهی این سفر را تجربه می کنند، به هیچ عنوان متوجه گذر زمان نخواهند شد. برای مشاهده قیمت بلیط قطار تهران استانبول در سال 98 می توانید به سایت های فروش بلیط قطار معتبر مراجعه کنید.

  • ایستگاه های قطار تهران استانبول

تهران – قزوین – زنجان – میانه – تبریز – مرند – ماکو – بازرگان – گوربولاق – دغوبایزید – آغری – ارزروم – ارزنجان – آماسیا – بولو – ایزمیت – استانبول

نقشه مسیر حرکت قطار تهران استانبول

  • روش هایی برای کاهش هزینه های سفر به ترکیه با قطار

یکی از مزیت های سفر با قطار، هزینه های پایین سفر به نسبت سفر با هواپیماست. اگر اهل ریسک هستید و قصد ترکیه گردی را دارید، روش های بسیاری پیش روی شما وجود دارد که آن ها را نام می بریم. یکی از ارزان ترین سفر ترکیه با قطار خرید بلیط قطار تبریز به وان ترکیه است.

  • برنامه پیشنهادی برای سفر به ترکیه با قطار

تهیه برنامه سفر یکی از مهم ترین ارکان سفر است که بسیار اهمیت دارد. اگر شما برنامه سفر مدون و درستی داشته باشید، از هزینه های جانبی خود را رهانیده اید. بلیط قطار تبریز به وان ترکیه از بلیط قطار تهران آنکارا ارزان تر و تقریبا نصف قیمت آن، تمام می شود. در نتیجه خود را به تبریز برسانید و از آنجا به سمت وان ترکیه حرکت کنید. اگر قصد دارید به شهرهایی مانند آنتالیا، ازمیر یا کوش آداسی سفر کنید، این روش سفر یکی از بهترین روش هاست. پس از رسیدن به وان ترکیه بلیط هواپیما داخلی ترکیه را که ارزان تر از بلیط هواپیمای تهران به شهر مورد نظرتان است، را بخرید. برای خرید پروازهای داخلی ترکیه از طریق بسیاری از شرکت های ایرانی و به صورت آنلاین می توانید اقدام کنید.

در این برنامه سفر به ترکیه با قطار، هزینه های حمل و نقل خود را به نسبت قابل ملاحظه ای پایین آورده اید. برای چنین سفری دیگر آماده شده اید و تنها کافیست تا چمدان های خود را ببندید. اگر در این مسیر بوده اید و قبلا چنین سفری را تجربه کرده اید، برای ما کامنت بگذراید. از لذت های سفر به ترکیه با قطار خود برای دیگر خوانندگان بگویید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان