رئیس‌کل دادگستری قزوین خبر داد

تشکیل معاونت اقتصادی در قوه قضاییه

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین گفت: تشکیلات قوه قضاییه در حال تغییر است و معاونت اقتصادی به‌ زودی شکل خواهد گرفت.

تشکیل معاونت اقتصادی در قوه قضاییه

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین قدرتی در حاشیه بازدید از اولین نمایشگاه رفع نیازهای فن‌آوری صنایع کوچک و متوسط منطقه‌ای استان قزوین که با حضور نماینده ولی فقیه در استان انجام شد، اظهار کرد: این نمایشگاه با حضور 400 صنعتگر، 50 شرکت فن‌آوری و 15 مرکز دانشگاهی یک رویداد اقتصادی بی‌نظیر و یا کم‌نظیر است و واسطه‌ای بین تولیدکنندگان و فن‌آوران است تا موانع راه تولید شناسایی و برطرف شود.

وی بیان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی در این نمایشگاه کار خوبی کرده و مجموعه‌ای از صنعتگران و ایده پردازان را دورهم جمع کرده تا دانشگاهیان و شرکت‌های دانش‌بنیانی که توان کمک به تولید را دارند در نمایشگاه در کنار هم حضور یابند تا ضمن آشنایی با یکدیگر اگر توانستند برای کمک به صنعت وارد کار شوند.

قدرتی گفت: بیش از 400 صنعتگر و تولیدکننده در نمایشگاه حضور دارند و بانی خیر شده‌اند تا در کنار یکدیگر بتوانند موانع را حل کنند و به نظر می‌رسد اگر تولیدکننده و مبتکر دست‌به‌دست هم دهند می‌توانند به رونق تولید کمک کنند.

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: اگر تولید برقرار و واحدهای صنعتی فعال باشند، رونق تولید و اشتغال شکل می‌گیرد و در پایان نمایشگاه نیز باید این ارتباط تداوم یابد تا از ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

وی بیان کرد: دشمن به خیال خام خود تصور می‌کند می‌تواند با تحریم و فشار اقتصادی مردم را از پای درآورد اما همین نمایشگاه نشان داد که در یک استانی مانند قزوین چه ظرفیت‌های بزرگی نهفته است که می‌تواند به خنثی شدن تحریم‌ها کمک کند به‌شرط آن‌که از آن به‌خوبی استفاده کنیم.

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین گفت: در بازدید از این نمایشگاه جوانانی را دیدیم که با خلاقیت، ابتکار، فکر و علم خود می‌توانند به کشور کمک کنند و برخی هم بودند که رشته تحصیلی آن‌ها چیز دیگری بود اما اختراع و ابتکارشان در رشته دیگر بود که نشان می‌داد توان جوانان کشور بسیار بالاست و باید آن را دید و استفاده کرد.

وی اظهار کرد: باید پذیرفت آینده ما در دست جوانان است و سه قوه از جمله دستگاه قضایی، مجریه و مقننه باید کمک کنیم تا موانع را در مسیر صنعت و فن‌آوری برداریم تا این جوانان توانمندی خود را شکوفا کرده و نشان دهند.

قدرتی تصریح کرد: اگر به این جوانان خوش‌فکر و ایده پرداز توجه نکنیم باید در آینده پاسخگو باشیم زیرا در این شرایط حق نداریم فرصت‌ها را از دست بدهیم و جوانان خوش‌فکر خود را نادیده بگیریم.

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: دستگاه قضایی معتقد است بهترین راه برای کاهش جرائم، رونق تولید در عمل است لذا باید صنعت را فعال کنیم و در این راه هر کمکی لازم باشد از تولیدکننده خواهیم داشت و اعتقاد داریم در این شرایط هیچ کارخانه‌ای نباید تعطیل شود و لازم است تلاش کنیم واحدهای جدید هم وارد عرصه فعالیت شوند.

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین یادآور شد: تعطیلی کارخانه‌ها گاهی به دلیل نبود یک قطعه است که در داخل می‌توانیم آن را تولید و تأمین کنیم تا کارخانه از چرخه تولید خارج نشود و گاهی به دلیل نبود نقدینگی و گاهی ناشی از سوء مدیریت است که برای هر کدام باید چاره‌اندیشی کرد.

وی افزود: اگر تولید باشد جوانان سر کار می‌روند و زندانی کم می‌شود و آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد و ما اعتقاد داریم بیشتر مشکلات ناشی از آسیب‌های اجتماعی و بیکاری است و اگر تولید و اشتغال را جدی بگیریم بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

قدرتی عنوان کرد: حضور دانشگاهیان و صنعتگران و ایده پردازان در این نمایشگاه یک ظرفیت ارزشمند است و ما هم در دستگاه قضایی تمام‌قد ایستاده‌ایم تا موانع تولید را برداریم و این حمایت به‌گونه‌ای است که گاهی در جایی که بانک‌ها یا امور مالیاتی و بیمه حق مسلم دولتی دارند ما کمک کرده‌ایم تا هیچ واحدی به دلیل بدهی دولتی تعطیل نشود و در خیلی جاها که حکم قطعی تعطیلی کارخانه‌ای صادر شده نگذاشته‌ایم تولید متوقف شود و با تعامل مشکلات آن‌ها را حل کرده‌ایم.

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین در مورد ضرورت ایجاد معاونت اقتصادی در دستگاه قضایی هم گفت: تشکیلات قوه قضاییه در حال تغییر است و معاونت اقتصادی به‌زودی شکل خواهد گرفت زیرا نگاه کارشناسی ایجاب می‌کند اگر دستگاه قضایی بخواهد به کمک اقتصاد و صنعت و تولید بیاید و حرف صنعتگر را بفهمد باید تشکیلات مناسبی داشته باشد و ستاد اقتصادی ارتقا پیدا کند و معاونت اقتصادی هم راه‌اندازی شود تا با نگاه تخصصی در این عرصه ورود کند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان