افزایش حملات سایبری علیه هند پس از بروز تنش با پاکستان

دهلی نو-ایرنا- گزارش جدید شرکت نظارتی امنیت اینترنت در هند "سابگس" حاکی است: حملات مهم سایبری علیه این کشور ۲۰ دقیقه پس از آغاز مناقشات اخیر مرزی دهلی نو و اسلام آباد روند رو به افزایش یافته است.

افزایش حملات سایبری علیه هند پس از بروز تنش با پاکستان

شبکه خبری "نیوز 18" گزارش داد: "پارییوخت کی وی" رییس بازاریابی بخش "اینترنت اشیاء" در شرکت سابگس که مسولیت نظارت بر شبکه اینترنت در اداره های حساس و مهم دولتی را بر عهده دارد گفت: حملات سایبری به صورت پیچیده تر، حرفه ای تر و با نظم بهتری انجام می شوند.

وی افزود: حملات سایبری اخیر علیه هند نشان دادند که هکر ها از تنش های جغرافیایی و سیاسی در مناطق مختلف به نفع خود استفاده می کنند. در طول تنش های اخیر هند با پاکستان ما شاهد افزایش فعالیت های شناسایی توسط مهاجمان سایبری بودیم. پس از آغاز تیراندازی میان نیروهای هندی و پاکستانی، حملات کامل اینترنتی علیه تاسیسات دفاعی هند آغاز شدند. این نشان دهنده آمادگی هکر ها برای حمله در هر زمان دلخواه است.

وی افزود: در چهار ماه پایانی سال 2018، هند شاهد 800 هزار حمله سایبری بود. اما این حملات در سال جاری با 22 درصد رشد به 1.1 میلیون مورد حمله سایبری رسیده است.

دولت هند در طرح های خود به دنبال دیجیتالی کردن بخش های مختلف اقتصادی، اجتماعی و دفاعی بوده است که این امر سبب شده است تا حملات سایبری در این کشور افزایش یابد.

سال گذشته بانک مرکزی هند(RBI) در گزارشی اعلام کرد که در سال مالی 18-2017، با وجود نظارت شدید و تمهیدات امنیتی سخت،  کلاهبرداری سایبری بیش از  411 میلیارد روپیه( حدود 6 میلیارد دلار) به  بانک های این کشور ضرر وارد کرده اند.

همچنین شرکت سیمانتک که در حوزه تامین امنیت سایبری و رایانه های شخصی فعالیت می کند ،در گزارش خود با نام "تهدید امنیتی اینترنت" اعلام کرد هند سومین کشور جهان از نظر تهدید های حملات سایبری  مانند بد افزار، اسپم و باج افزار در جهان در سال 2017 بوده است.

بر اساس این گزارش، هند دومین کشور جهان از نظر تهدید های ربات ها و اسپم، سومین کشور جهان از نظر حملات تحت شبکه و چهارمین کشور در سطح جهان از نظر حملات باج افزار ها است.

گزارش های رسانه  ای حاکی است در یکی از بزرگترین سرقت اطلاعات حساس اینترنتی در هند که در سال 2018  اتفاق افتاد، اطلاعات مربوط به سه میلیون و 200 هزار کارت اعتباری در این کشور هک شد.

همچنین در ماه اکتبر سال 2016 یک گروه هکر پاکستانی به نام "هکسور" ادعا کرد که حدود هفت هزار و 70 وب سایت هندی را هک کرده است.

یکی از جدی ترین حمله های سایبری به سیستم دیجیتال هند در سال 2013 اتفاق افتاد که در این حمله ،وب سایت شرکت دولتی الکترونیک هند توسط گروه هکر موسوم به "فروزن میست" هک شد. این گروه اقدام به سرقت اطلاعات حساس سازمان تحقیقات هوا و فضا و مرکز هسته ای "بهابهای"هند کرده بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان