کدام خیانت است: رابطه با تهران یا .....؟

آمریکا در ورای این کشور لابی یهودی موفق شدند مسیر دشمنی و نفرت عرب ها به اسرائیل را به سمت ایران تغییر جهت بدهند. به این ترتیب که ایران را به گونه ای به تصویر کشیدند که خطری برای منطقه محسوب می شود.

کدام خیانت است: رابطه با تهران یا .....؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عبدالفتاح علی البنوس، فعالی سیاسی یمنی در روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم چاپ لندن، در یاداشتی به عادی سازی روابط با اسرائیل پرداخته و نوشته است:

هم زمان شدیدا در جهت ترویج معامله قرن و پذیرش عادی سازی روابط با اسرائیل از سوی کشورهای عربی و به رسمیت شناختن قانونی آن فعالیت کردند. متاسفانه همان کشورهایی که گرایش خصمانه علیه ایران دارند؛ در صدر کشورهایی قرار دارند که در حال عادی سازی روابط با اسرائیل و توطئه علیه قضیه فلسطین می باشند و تمام امکانات و ثروت های خود را برای محقق ساختن این هدف به کار گرفته اند و در این راه به قضیه فلسطین که قضیه سرنوشت سازی برای عرب ها است، بی توجهی می کنند.

مسئله مهم برای آن ها این است که واشنگتن و تل اویو از آن ها خرسند باشند و این به معنای دریافت حمایت و تایید برای باقی ماندن در قدرت برای طولانی ترین دوره ممکن است.

با این حال وقتی هرگونه تغییری در موضع برخی کشورها در قبال ایران صورت می گیرد مانند وضعیت امارات دنیا زیر و رو می شود؛ گویی نزدیکی به ایران زشتی و جنایت آمیز تر از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است. نمی دانم مانع در برابر برپایی پل ارتباطی میان عرب ها و ایران چیست؟ فشارهای آشکاری از سوی آمریکا وجود داد و این واقعیت انکار شدنی نیست اما این مسئله به این معنا نیست که از تجدید نظر در موضع گیری ها و تصحیح روندها غفلت ورزیم و باور داریم نزدیکی به ایران تمام این توهم ها و خطر ادعایی گفته شده را از میان می برد.

نادانی است که برای خرسند کردن آمریکا با ایران دشمنی کنیم، آمریکایی که از این مسئله در باج خواهی از ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس سو استفاده می کند. تا زمانی که فرهنگ منفعت طلبی و سیاست مصلحت جویی بر موضع گیری ها و تصمیم گیری های سیاسی سیطره دارد؛ زبان عقل و منطق اقتضا می کند نزدیکی ایران و عرب ها مقدم  باشد و بر نزدیکی عرب ها و اسرائیل غلبه داشته باشد حداقل در این مرحله که طی آن دولت آمریکا می کوشد قضیه فلسطین را از طریق ترویج معامله قرن به فراموشی بسپارد.

310 310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان