وضعیت ذخایر خونی در خراسان رضوی نزدیک به هشدار است

مشهد- ایرنا- وضعیت ذخایر کنونی خونی در استان خراسان رضوی بر اساس استانداردهای موجود هم اکنون برای تمامی گروه های خونی به وضعیت هشدار نزدیک شده است.

وضعیت ذخایر خونی در خراسان رضوی نزدیک به هشدار است

مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی روز دوشنبه با بیان این مطلب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: کمبود ذخایر خونی به دلیل گرمای بی سابقه هوا در تیر و مردادماه امسال و کاهش مراجعان به پایگاه های اهدای خون،  افزایش مصرف بالای فراورده های خونی در بیمارستان ها به دنبال افزایش عمل های جراحی انجام شده در مشهد توسط زائران و مجاوران همگام با فصل تابستان رخ داده است.
دکتر حمید رضا اسلامی افزود: اداره کل انتقال خون خراسان رضوی وظیفه تامین خون 60 بیمارستان را در سطح این استان برعهده دارد.
وی اضافه کرد: سال گذشته  366 هزار کیسه خون و فراورده های خونی در استان خراسان رضوی تولید و توزیع شده است که نسبت به سال قبل آن افزایش هفت درصدی داشته است.
مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: میزان خون و فراورده های تولیدی در چهار ماه امسال نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش پنج درصدی داشته است.
اسلامی افزود: با تداوم روند کاهش ذخایر خونی در روزهای آینده پاسخگویی نیاز خونی بیماران و مراکز درمانی در خراسان رضوی با چالش مواجه خواهد شد لذا از مجاوران و زائران بارگاه منور امام رضا(ع) تقاضا می شود تا با اهدای خون خود به یاری بیماران بشتابند.
خراسان رضوی بعد از استانهای تهران و فارس با شش پایگاه اهدای خون در مشهد و پنج پایگاه در شهرهای نیشابور، تربت حیدریه، قوچان، گناباد و سبزوار سومین تولیدکننده خون در کشور است.

3027/1922

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان