پذیرش بیش از ۱۱ هزار حاجی در فرودگاههای کشور تا سومین روز عملیات بازگشت

تهران- ایرنا- براساس آمار اعلام شده از سوی مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در سومین روز از عملیات پذیرش حجاج حدود ۳هزار و۷۵۰ حاجی به وطن باز می‌گردند؛ از ابتدای عملیات بازگشت تا صبح امروز ۱۱ هزار و۱۰۳ حاجی با هواپیماهای هما به کشور بازگردانده شدند.

پذیرش بیش از 11 هزار حاجی در فرودگاههای کشور تا سومین روز عملیات بازگشت

 بر اساس این آمار تا ساعت 8 صبح امروز، 28 مرداد، با گذشت سه روز از عملیات حج، طی 39 پرواز شرکت هواپیمایی هما، 9هزار و464 حاجی در فرودگاه‌های ساری، زنجان، یزد، اهواز و امام خمینی (ره) پذیرش شده‌اند.

بر همین اساس در ساعات باقی مانده امروز، فرودگاه‌های اصفهان، ساری، زنجان، اهواز و امام خمینی (ره) در قالب 15 پرواز دیگر حدود 3هزار و 750 زائر را پذیرش می‌کنند که 10 پرواز از فرودگاه مدینه و پنج پرواز از فرودگاه جده اعزام می‌شود.

همچنین از 39 پرواز انجام شده تا صبح امروز، 33 پرواز از فرودگاه مدینه و 6 پرواز از فرودگاه جده انجام شده‌اند.

به طور کلی از ابتدای عملیات بازگشت تا صبح امروز 11 هزار و103 حاجی با هواپیماهای هما به کشور بازگردانده شدند.

هم‌چنین امسال حدود 88 هزار و 500 نفر به مناسک حج اعزام شده اند.

عملیات بازگشت حجاج بیت الله الحرام که از جمعه 25 مرداد آغاز شده در روز نخست به موقع بود و همه 6 پرواز بازگشت صبح روز نخست، به موقع و حتی زودتر از زمان مندرج روی بلیت پرواز انجام شد.

اما  در روز دوم مشکل تاخیر پروازهای برگشت حجاج بیت الله الحرام، ناشی از تاخیر در انتقال زائران خانه خدا به فرودگاه‌های جده و مدینه بود که با طبیعی شدن وضعیت انتقال حجاج به فرودگاه‌ها، پروازها از شب گذشته به حالت عادی بازگشت.

روزگذشته وزیر راه و شهرسازی در خصوص تاخیر در پرواز رفت حجاج ایرانی، گفت: این تاخیر ناشی از عملکرد ایران ایر نبود و ارتباطی به ما نداشت. مشکلاتی در فرودگاه عربستان برای پذیرش حجاج به وجود آمده بود که چند پرواز به مبدأ بازگشت و مجددا به عربستان فرستاده شد.

عملیات بازگشت حجاج از روز 25مردادماه با 9 هواپیمای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) آغاز شد که تا 23 روز ادامه خواهد داشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان