یک هزار و ۶۲۹ معلول روستایی در البرز شناسایی شدند

کرج - ایرنا - در اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در استان البرز یک هزار و ۶۲۹ معلول در مناطق محروم و روستایی این استان شناسایی و زیر پوشش برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه (سی بی آر) قرار گرفتند.

یک هزار و 629 معلول روستایی در البرز شناسایی شدند

در قالب طرح توانبخشی مبتنی برجامعه در روستاها افرادی به عنوان تسهیل گر انتخاب شده و کارهای اداری معلولان را انجام می دهند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز روز دوشنبه دراین باره به خبرنگار ایرنا گفت: ارگان های دولتی مسئولیت اجتماعی در قبال افراد معلول دارند و بهزیستی تنها تسهیل‌گر است و توانبخشی مبتنی بر جامعه مهم‌ترین راه نهاد حمایتی بهزیستی است.

اسدالله حیدری افزود: در طرح توانبخشی مبتنی برجامعه تلاش شده تا از طریق آموزش و اشتغال به شیوه استاد و شاگردی،  ایجاد گروه های خودیار معلولان گام های موثری برای ارائه خدمات بهتر به معلولان برداشته شده است.

وی ادامه داد: اکنون طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در 232 روستادر البرز به اجرا درآمده و بیش از یک هزار معلول روستایی مورد شناسایی قرار گرفتند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز ، پرداخت کمک هزینه حق پرستاری به 867معلول دچار ضایعه نخاع گردن ، سینه و کمر بصورت ماهیانه را از دیگر اقدامات انجام شده برای جامعه هدف این نهاد حمایتی عنوان کرد.

دراستان البرز 277 روستا وجود دارد.

بهزیستی استان البرز  40هزار مددجو و 28 هزار معلول تحت پوشش دارد.

8029/ 6155

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان