سردار هادیانفر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

۲۰۰ هزار خودرو توقیفی در پارکینگ‌ها خاک می‌خورند

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بالغ بر ۵۰۰ هزار وسیله نقلیه در پارکینگ‌های سراسر کشور توقیف شده‌اند که ۲۰۰ هزار مورد از آن‌ها خودرو هستند.

200 هزار خودرو توقیفی در پارکینگ‌ها خاک می‌خورند

وجود حدود 500 هزار وسیله نقلیه در پارکینگ‌های سراسر کشور سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،اظهار کرد: حدود 17138 نفر سالیانه جان خود را در تصادفات از دست می‌دهند و 365هزار نفر مجروح و معلول می‌شوند و همه‌ این‌ها نشأت گرفته از بی انضباطی است.


بیشتر بخوانید؛ «پراید» و «آردی» نباید در جاده‌ها تردد کنند


رئیس پلیس راهور ناجا گفت: 27 درصد از جانباختگان عابرین پیاده هستند و اساس تصادفات عدم توجه به جلو است.

او تصریح کرد:  زیبنده کشور ما نیست که در سال بیش از 17138 نفر جان خود را در تصادفات از دست دهند و بر اساس قوانین و مقررات با تخلفاتی که حادثه ساز باشند  برخورد و خودروها و موتورسیکلت‌هایی متخلف را به پارکینگ منتقل می‌کنیم.

هادیانفر افزود: بالغ بر 500 هزار وسیله نقلیه در پارکینگ‌های سراسر کشور داریم که 300 هزار مورد از آن‌ها موتور سیکلت و مابقی خودرو هستند.

سردار هادیانفر با بیان اینکه ستاد‌های ترخیص از دیرباز فعالیت خود را شروع کرده‌اند افزود: به جهت اینکه مردم سردرگم و به مناطق مختلف سرریز نشوند و توان انتظامی ما در حوزه ترافیک گرفته نشود، در ستاد‌های ترخیص رسیدگی‌ها انجام می‌شود.

رییس پلیس راهور ناجا بیان کرد: به جهت بهبود شرایط فعلی تمهیداتی را اتخاذ خواهیم کرد که مردم راضی‌تر باشند در این بخش و حتما به زودی یک تحول سیستمی در این حوزه ایجاد می‌کنیم تا بخش زیادی از این خدمات را به صورت اینترنتی بتوانیم به مردم ارائه دهیم.

وی ادامه داد: امیدواریم این مرکز را به یک مرکز آموزشی تبدیل کنیم و مابقی کار‌های آن را از طریق فضای مجازی انجام خواهیم داد.

سردار هادیانفر تاکید کرد: با تخلفات حادثه ساز به جهت اینکه بتوانیم یک کاهش تصادفاتی در کشور ایجاد و انضباط را توسعه دهیم برخورد خواهیم کرد.

رئیس پلیس راهور ناجا اظهار کرد: تحول سیستمی در راه است و آن را به زودی عملیاتی خواهیم کرد.

وی درباره علت مراجعه نکردن صاحبان 500 هزار وسیله نقلیه موجود در پارکینگ‌ها گفت: تعدادی از خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های موجود سن فرسودگی دارند و اجازه تردد به آن‌ها داده نمی‌شود. مالک آن‌ها باید بیاید وضعیت وسیله نقلیه خود را تایین تکلیف کند.

سردار هادیانفر با بیان اینکه بعضی از وسایل نقلیه دستورات مقام قضایی دارند، افزود: بعضی از آن‌ها نیز تخلفات راهوری دارند و ما در این حوزه بخش عمده‌ای که بالای 1 میلیون جریمه دارند را با طرح تقسیط تسهیل کرده‌ایم تا بتوانند مردم با مراجعه خودرو‌های خود را ترخیص کنند.

جان باختن سالیانه بیش از 17 هزار نفر ایرانی در تصادفات رانندگی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان