لزوم رفع بیکاری در سواحل جنوبی کشور

گروه بنگاه‌ها- معاون وزیر راه مسکن و شهر سازی در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی بر ضرورت استفاده حداکثری از بخش دریایی تاکید کرد و گفت: فرصت‌های اشتغالزایی زیادی در دریا وجود دارد.

لزوم رفع بیکاری در سواحل جنوبی کشور

به گزارش اقتصادنیوز محمد راستاد افزود: شهرهای بندری در جنوب کشور باید پررونق و آباد باشند زمان آن رسیده که کلان‌شهرها در نوار ساحلی جنوب شکل بگیرند.

رییس سازمان بنادر و دریانوردی همچنین با اشاره به بحران منابع آب با هزینه‌های سنگین آب شیرین تولیدی از دریا و انتقال آن به شهرهای دور از دریا ادامه داد: تمرکز جمعیت باید در نوار ساحلی تشویق شود و صنایع وابسته به آب نیز در کنار سواحل باید بهره‌وری بالایی داشته باشند.

هنوز ناوگان کشتی‌های تحت مالکیت و بنادر تجاری ظرفیت‌های خالی زیادی دارد گفت: به لحاظ موقعیت جغرافیایی مناسبی که به ویژه در دالان‌های ترانزیتی منطقه داریم و همچنین اندازه اقتصاد کشور بازار مصرف داخلی و محیط پیرامون‌مان می‌توانیم این نوید را بدهیم که کشور قابلیت بهره‌وری بیشتر از ظرفیت ناوگان و بنادرش را دارد. وی تصریح کرد: به طور قطع ناوگان و بنادر ما تنها نمی‌توانند در خدمت صادرات و واردات خودمان باشند.

وی بااشاره به اینکه می‌توانیم در زمینه تجارت وحمل‌ونقل جهانی با استفاده از ظرفیت‌مان نقش‌آفرینی کنیم افزود: ناوگان ما جزو ناوگان‌های مهم منطقه به حساب می‌آیند و بنادرمان هم ظرفیت قابل توجهی دارند.

photo_2019-08-19_18-29-56

این مطلب برایم مفید است
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان