یک سریال ضدفلسطینی با قهرمانان پوشالی

قسمت دوم یک سریال اسرائیلی پخش شد.

یک سریال ضدفلسطینی با قهرمانان پوشالی

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، شبکه HBO‌ که به تازگی سریال چرنوبیل را پخش کرده بود، اقدام به پخش سریال جدیدی با عنوان OUR BOYS کرده است. در کنار این نام عنوان «فتیان» دیده می‌شود که به معنای جوانان است.

این سریال که تیزر خود را در تیر ماه امسال منتشر کرده بود درباره گمشدن جوان فلسطینی با نام محمد است که بعد از گمشدن و کشته شدن 3 جوان اسرائیلی توسط نیروهای حماس رخ می‌دهد. سازنده این سریال Noah Stollman نویسنده اسرائیلی است که آثار دیگری چون Someone to Run With را که اثر اسرائیلی است را نوشته است. 

تیزر فیلم صحنه‌های درگیری و مشاجرات خیابانی را به تصویر می‌کشد که در آن میان مردم فلسطین و نیروهای اسرائیلی درگیری خیابانی رخ داده است. در صحنه‌های دیگر این سریال دغدغه‌مندی و نگرانی والیدن فلسطینی از گمشدن فرزندشان را نشان می‌دهد که در این بلوا باید به دنبال او بگردند. به گفته سایت HBO‌ این اتفاقات واقعی است و در میان روزهای جنگ غزه رخ داده است. به نظر می‌رسد این سریال مانند دیگر آثار  هالیوودی به دنبال ترسیم چهره زشت جنگ و نزاع میان فلسطین و اسرائیل است تا به شکل دیگری بتوان مصالحه و کنار آمدن فلسطینیان با رژیم غاصب صهیونیستی را راه حل اصلی از بین رفتن مشکلات نشان داد.

شبکه HBO قبلا نیز از نسخه یک سریال اسرائیلی دیگر مجموعه تلویزیونی معروف HOMELAND‌ را ساخت که درباره مساله نفوذ در میان نیروهای امنیتی آمریکا بود و در 8 فصل ادامه پیدا کرد. این سریال جز پر بیننده‌ترین سریال‌های این شبکه بود و حتی در قسمت‌هایی ایران و فضای داخلی آن را بازسازی کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان