میرلوحی: پیام غدیر بازگشت به نسخه الهی سبک زندگی است

عضو هیئت امنای بنیاد بین‌المللی غدیر گفت که امروز دوای درد بشریت ترویج فرهنگ غدیر و بازگشت به نسخه الهی سبک زندگی است.

میرلوحی: پیام غدیر بازگشت به نسخه الهی سبک زندگی است

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصطفی میرلوحی عضو هیئت امنای بنیاد بین‌المللی غدیر در گفتگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا گفت: در جریان غدیر و خطبه تاریخی رسول گرامی اسلام (ع) که امیرالمومنین (ع) به عنوان وصّی و جانشین ایشان معرفی شد، پیام‌ها و درس‌هایی وجود دارد که از جمله آن؛ مسأله اطاعت از امر خداست، یعنی بشر هر قدر پیش برود اما به نسخه الهی سبک زندگی عمل نکند، در مسیر رشد و سعادت قدم نگذاشته است.

عضو هیئت امنای بنیاد بین‌المللی غدیر افزود: انسانی غدیری است که تمام رفتار و سکناتش از خوردن و خوابیدن تا راه رفتن، سکوت و فریادش برای خدا باشد، او کسی است که هر کسی را خدا به امامت منصوب کند، با جان و دل می‌پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از پیام‌های غدیر این است که باید بدانیم همان خدایی که عالم را خلق کرده، همان خدا عالم را تدبیر می‌کند و جریان اراده و مشیت او از طریق اولیاءش صورت می‌گیرد، حتی کسی نباید تصور کند امیرالمومنین (ع) و سایر ائمه منصوب پیغمبر اکرم (ص) هستند بلکه این بزرگواران منصوب از سوی خداوند متعال هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرلوحی با تأکید بر اینکه پیام غدیر بازگشت به نسخه الهی سبک زندگی است، گفت: امروز دوای درد تمام بشریت ترویج فرهنگ غدیر است، فرهنگی که بیانگر سبک زندگی اسلامی است، سبک زندگی‌ای که در آن امام و ولیّ محور است.

عضو هیئت امنای بنیاد بین‌المللی غدیر تصریح کرد: تمام درگیری‌ها، جنگ‌ها و نزاع‌ها در أقصی نقاط جهان به دلیل عدم پذریش ولایت الهی است، اگر این جمیعیت میلیاردی در جهان به زیر چتر ولایت الهی بروند، جهان به گلستان تبدیل خواهد شد. تا زمانی که سرِ تسلیم در برابر فرمایشات الهی و خلفای خدا فرود نیاوریم و نسخه سبک زندگی الهی را در متنِ زندگی خود قرار ندهیم، پیچیدگی‌ها و نزاع‌ها میان کشورهای مختلف همچنان ادامه خواهد داشت. تا چه زمانی بشریت باید به جان هم بیافتند؟ سال‌ها پیش در جنگ‌های جهانی چقدر انسان به جان هم افتادند و کشته شدند و چه خسارت‌های جبران ناپذیری ایجاد شد؟

 

وی با اشاره به پیام غدیر و لزوم تأسی از سیره عملی امیرالمومنین (ع) گفت: تأسّی از سیره زندگانی امام علی (ع) یعنی هر کسی وظیفه‌ دارد بیشترین خدمت را به جامعه اسلامی بکند، اگر عملکرد مسئولان نظام جمهوری اسلامی بخواهد با فرهنگ غدیر قرابت داشته باشد، باید خدمت و تلاش‌شان حداکثری و بهره‌شان از مواهب و موقعیت‌های نظام حداقلی باشد. خدمت و تلاش برای رفع نیازها و آسایش هرچه بیشتر مردم باید در حکومت اهل بیتی باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرلوحی خاطرنشان کرد: باید آنقدر فرهنگ رفتاریمان اصلاح شود که اگر کسی خواست مسئولیتی به ما بدهد، بگوییم قطعاً کسی بهتر از من برای پذیرش این مسئولیت وجود دارد و خود را شایسته پذیرش مسئولیت در حکومت اهل‌بیت (ع) ندانیم. در ابتدای انقلاب وقتی شهید رجایی می‌خواست به افراد مسئولیت بدهد، آنان نمی‌پذیرفتند و اینطور نبود که خیلی راحت حاضر به این کار بشوند، این در حالی است که امروزه متأسفانه برخی آقایان برای پذیرش مسئولیت با یکدیگر مسابقه می‌گذارند تا از این طریق بهره‌های شخصی بیشتری از موقعیت‌شان ببرند، این آن چیزی نیست که در حکومت امام زمان (عج) باید وجود داشته باشد.

عضو هیئت امنای بنیاد بین‌المللی غدیر گفت: در روایت داریم که روزی سوید بن غفله گفت: بر امیرالمؤمنین داخل شدم و او در کوفه در قصر امارت بود و در مقابلش کاسه‌ای شیر که بوی ترشیدگی آن به مشامم خورد. قرص نان جوینی در دست داشت که هنوز خرده پوست‌های جو بر روی آن پیدا بود. علی از آن نان می‌شکست و گاه گاهی برای شکستن آن از سر زانوی خود کمک می‌گرفت. فضّه خادمه‌اش بالای سرش ایستاده بود. به اوگفتم: آیا از خدا نمی‌ترسید که برای این پیرمرد چنین طعامی می‌آورید؟ چه می‌شد حداقل آرد نان را غربال می‌کردید. فضّه گفت: ما می‌ترسیم که مخالفتش کنیم و گناهکار شویم. از ما قول گرفته که تا با او هستیم، آردش را غربال نکنیم. علی پرسید: چه می‌گوید؟ فضّه گفت: خود از او بپرس. عرضه داشتم کاش بفرمایید آردتان را غربال کنند. علی (ع) گریست و گفت: پدر و مادرم فدای کسی [رسول اللّه] باد که هرگز سه روز پی درپی خود را از نان گندم سیر نکرد تا رخت از این جهان بر بست و آرد خود را هرگز غربال نفرمود.

وی اضافه کرد: او شخص اول جهان اسلام بود، اما هرگز از موقعیت خود برای دستیابی به قدرت استفاده نکرد، مولا امام علی (ع) و سیره رفتاری او باید الگوی مسئولان ما باشد، مسئولان باید طوری کار کنند که به جای دعوا برای دستیابی قدرت، دعوا سرِ فرار از قدرت باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان