جانشین سرپرست حجاج ایرانی: فلسفه وجودی غدیر وحدت امت اسلامی است

تهران - ایرنا-جانشین سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه عده‌ای تصور می کنند مسئله غدیر مسئله اختلاف انگیز است، گفت: حقیقتاً فلسفه‌ وجودی غدیر، محوریت امامت و ولایت امیرالمومنین(ع) بر جامعه اسلامی است زیرا فلسه وجودی غدیر وحدت امت اسلامی است.

جانشین سرپرست حجاج ایرانی: فلسفه وجودی غدیر وحدت امت اسلامی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج،آیت اللّه «سیدهاشم حسینی بوشهری» در نشست هم اندیشی روحانیون، معین و معینه های کاروان های حج 98 افزود: خداوند به پیامبر گرامی اسلام (ص) دستور داد که جانشین و وصی بعد از خود را به مردم ابلاغ کند و اگر این اتفاق به انجام نرسد رسالت و دین کامل نشده است.
وی با بیان اینکه انتخاب امیرالمومنین (ع) به عنوان وصی و جانشین بعد از پیامبر از سوی خداوند متعال طراحی و برنامه‌ریزی شده بود، گفت: پیامبر در این زمینه نگرانی بابت پذیرش این موضوع در جامعه داشتند که البته از سوی قبیله قریش نبود بلکه از سمت منافقانی بود که در جامعه آن دوران ریشه دوانده بودند.
وی ادامه داد: انتخاب جانشین، مسئله وصایت و خلافت نبوده و یک امر انتخابی و گزینشی از سوی مردم نیست بلکه امری الهی و از ناحیه خداوند متعال است.
جانشین سرپرست حجاج ایرانی با تاکید بر اینکه عده‌ای تصور می کنند مسئله غدیر مسئله اختلاف انگیز است، بیان داشت: اصل تعیین امامت و ولایت کانون اصلی وحدت جامعه اسلامی بود تا از برخوردها و کارهای سلیقه‌ای و تصمیمات مختلف و متعدد جلوگیری شود. پیامبر اسلام(ص)، علی بن ابی طالب(ع) را به عنوان جانشین تعیین کرد که امت اسلامی وحدت داشته باشد.
آیت الله حسینی بوشهری یادآور شد: حقیقتاً فلسفه‌ وجودی غدیر، محوریت امامت و ولایت امیرالمومنین بر جامعه اسلامی است.
 وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به روحانیون، معین و معینه های حج گفت: یکی از کارهای شما تشریح احکام شرعی در میان زائران و مردم است. در جامعه ایران اسلامی امروز باید بیش از پیش مردم مجذوب معرفت روحانیون شوند. معتقدم می‌توانید روی این موضوع سرمایه‌گذاری کنید و از ظرفیت موجود هنگام بازگشت به ایران نیز بهره مند شوید.
جانشین سرپرست حجاج ایرانی افزود: باید بتوانید روی افراد تاثیر بگذارید و پس از سفر حج نیز ارتباط خوبی با آنها برقرار کنید. متاسفانه جامعه دستخوش حوادثی شده که روحانیت می‌تواند نقش کلیدی در رفع آن داشته باشد.
وی با بیان اینکه اخلاق، رفتار و معنویت شما روحانیون می تواند در این ایام به افراد و خانواده‌های آنها نیز منتقل شود، تصریح کرد: گاهی نسبت به روحانیون بدبینی در میان افراد وجود دارد که می‌تواند به خوش‌بینی تبدیل شود.
وی خاطرنشان کرد: بعثه مقام معظم رهبری قدرشناس شما است و انتظار می‌رود که رسالت شما استمرار راه امامان و ائمه باشد. این موضوع تنها به سخن نیست و باید در رفتار نیز مشاهده شود.
همچنین در این نشست حجت الاسلام و المسلمین علی پروانه مسئول امور فرهنگی بعثه در مدینه برنامه‌های فرهنگی و فعالیت هایی که روحانیون، معین و معینه‌ها باید در ارتباط با مسائل و احکام مبتلابه زائران داشته‌ باشند را تشریح کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان