مثل گل محبوب مردم می‌شود

شهرکرد - ایرنا- آفتاب غدیر دانایی را بر می تاباند به صحرای تاریخ ، آنچنان که جهان سرشار از نام علی (ع) می شود و چونان که " هر که در عشق علی گم می‌شود، مثل گل محبوب مردم می‌شود".

مثل گل محبوب مردم می‌شود

غدیر ، سرمست از نخستین ایمان آوردن است ، پس سوگند به نخستین ایمان آورنده امین، به مردترین نمازگزار نخست، سوگند به اولین دستی که بیعت کرد و بر سر پیمان خویش تا آخرین لحظه ایستاد.
وقت آن است که کارون حج آهسته تر براند، شترها جهاز بیندازند تا زمین در نطقه ای از تاریخ برای رستگاری آماده شود، 'ای اذان محض ای تکبیر ناب، ای علی ای مرزبان آفتاب، ای کوه کلام ،جز تو پیغمبر تبسم با که کرد'.
بخوان، به نام خداوندگاری که ادامه رسالت انبیا را به امامت بخشید آنچنان که بخشاینده ای کریم بخشید، تا وعده خویش را برای هدایت انسانها تحقق بخشد.
پس رستگار شدند مسلمانان و خواندند :' الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَهِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّهِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ " همان هایی که تا علی گفتند ، عشق برای شان آغاز شد.
اکنون 18ذی الحجه فرارسیده است و آنان که راه حجاز را برای طواف خانه خدا پیموده اند، گواهی می دهند که پیامبر اسلام فرمودند: 'من کنت مولا ، فهذا علی مولاه' و علی باب شهر علم پیامبر شد ، نقطه پرگار شناخت اسلام.
حضرت محمد ' رسول خدا صلوات الله علیه خواستند، دست امت خود را در دست امام بگذارند، تا مردمان گمراه و سرگردان نشوند و این گونه بود که جاودانه ترین خطبه تاریخ را در غدیر خم جاری کردند.
پیامبر گرامی صلوات الله علیه می فرمایند: ' بهترین عیدهای امت من،'عید غدیر' است و آن روزی است ، که خداوند مرا امر کرد که علی را رهبر مسلمین قرار دهم تا بعد از من به وسیله او هدایت جویند و آن روزی است که خداوند دین را کامل کرد.'
ای مردم هر کس من مولای اویم، علی مولای اوست، خداوندا کسانی را که علی را دوست دارند، دوست بدار و کسانی که او را دشمن دارند، دشمن دار.
پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد صلوات الله علیه در خصوص اهمیت و ضرورت محبت و دوستی با علی (ع) و عید غدیر توصیه هایی برای امت خود به یادگار گذاشت که به برخی از آنان اشاره می شود.
اگر درختان قلم گردند و دریاها مرکب و جنیان حساب کننده و آدمیان نویسنده، نمی توانند فضایل علی بن ابیطالب راشماره کنند.
در نهج البلاغه از رسول گرامی صلوات الله علیه نقل است که فرمود: جبرئیل امین از نزد رب جلیل نزد من آمد و نوشته ای آورد بااین مضمون، 'من محبت علی بن ابیطالب را بر مخلوقات خود فرض گرداندم، این را از جانب من به بندگان ابلاغ کن.'

به گزارش ایرنا، همزمان با عید سعید غدیر که به عنوان عیدالله اکبر معروف است ، جشن های مختلفی در نقاط مختلف در حال برگزاری است.

2097

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان