مردم مراقب کلاهبرداری به بهانه عید غدیر باشند

بیرجند - ایرنا - رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی گفت: با توجه به فرارسیدن عید سعید غدیر خم، متاسفانه شاهد هستیم که برخی مجرمان با سوءاستفاده از احساسات و اعتقادات مذهبی افراد، دست به کلاهبرداری از آنان می‌زنند.

مردم مراقب کلاهبرداری به بهانه عید غدیر باشند

به گزارش پایگاه خبری پلیس سرهنگ علی محمدپور افزود: یکی از این موارد جمع‌آوری کمک‌های مردمی به بهانه کمک به نیازمندان یا ارسال پیامک و تماس تلفنی به قربانیان تحت عنوان برنده شدن در قرعه کشی به مناسب  عید غدیر است. 

وی بیان کرد: در این شیوه مجرمان از طریق فضای مجازی، شبکه های اجتماعی و ارسال پیامک و تماس تلفنی با شهروندان، درخواست واریز کمک‌های مردمی را می‌کنند در صورتیکه این کمک‌ها هیچ گاه به دست نیازمندان نمی‌رسد یا در روشی دیگر تحت عنوان برنده شدن در قرعه‌کشی آنان را به دستگاه خوپرداز هدایت و با سردرگم کردن قربانی خود اقدام به سرقت موجودی حساب آنان می‌کنند. 

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی درخصوص این نوع کلاهبرداری، از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده چنین پیامک‌هایی نکات امنیتی را مدنظر قرار داده و از اعتماد به پیامک‌های ناشناس با مبدا ارسال نامعلوم خودداری کرده و به هیچ عنوان وجه نقدی به حساب‌های اعلامی از سوی افراد غریبه واریز نکنند.

وی گفت: شهروندان باید توجه داشته باشند که برای هرگونه واریز کمک‌های مالی خود یا دریافت خبر برنده شدن در قرعه کشی حتما موارد را از سازمان‌های مربوطه و معتبر پیگیری کنند.

سرهنگ محمدپور از کاربران فضای مجازی خواست هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت مجرمانه در فضای ‌مجازی یا پیام‌رسان‌های‌ موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس‌ فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

3028

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان