مشاور فنی؛ حلقه مفقوده وزنه برداری زنان

تهران- ایرنا- رشته‌های مختلف ورزش زنان از راهنمایی مدیران و مشاوران فنی مرد برای افتخارآفرینی در عرصه‌های بین المللی بهره مند هستند، اما با وجود مربیان طراز اول وزنه برداری جهان در کشورمان، بانوان وزنه بردار از این مزیت بی بهره هستند.

مشاور فنی؛ حلقه مفقوده وزنه برداری زنان

وزنه برداری زنان رشته ای نوپا و هنوز زمان زیادی نیاز دارد تا بتواند به مدال آوری در عرصه‌های آسیایی، جهانی و المپیکی دست یابد. همچنین استعدادهای بسیاری را می‌توان در میان دختران ایرانی در این حوزه مشاهده کرد که باید به تدریج و مرور زمان این استعدادها رشد و پرورش داده شوند.

اما اینکه این نخبه‌ها چگونه می‌توانند به مدال برسند تنها با کمک سرمربیان زن محقق نخواهد شد. زیرا که زنان این عرصه تجربه زیادی در وزنه برداری ندارند و نیازمند کمک گرفتن از پیشکسوتان و قهرمانانی است که سال‌ها برای وزنه برداری کشورمان افتخارآفرینی کردند تا با راهنمایی و کمک فنی خود مسیرهای سخت رسیدن به سکوهای قهرمانی را برای وزنه برداری زنان ایران هموار سازند.

این پیشکسوتان می‌توانند به عنوان مدیران یا مشاوران فنی راهنمای تیم ملی وزنه برداری زنان در علم تمرین، بدن سازی، تغذیه، استفاده درست از مکمل‌های ورزشی، تکنیک‌ها و تاکتیک‌ها باشند.

همانطور که زنان ما در رشته‌های دیگر چون فوتبال، فوتسال و والیبال از راهنمایی مدیران فنی مانند حسین عبدی، علی رعدی، جواد مهرگان بهره می‌برند، وزنه برداران ما نیز نیازمند کمک این مشاوران فنی هستند تا بتوانند جایگاه خود را در عرصه‌های بین المللی بالا ببرند.  

نقش مهم مدیران و مشاوران فنی مرد را در پیشبرد اهداف ملی پوشان نباید نادیده گرفت. زیرا هر کدام به نحوی با حضور در مسابقات بین المللی، تجربه‌های فراوانی را اندوخته‌اند که با در اختیار گذاشتن آن با اعضای تیم ملی وزنه برداری زنان، کمک‌های درخور توجهی را به ملی پوشان برای ایستادن بر سکوهای قهرمانی خواهند کرد.

«علی مرادی» رییس فدراسیون وزنه برداری روز سه شنبه  در خصوص اهمیت این موضوع در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: با توجه به اهمیت این موضوع اقدامات جدی را به عمل خواهیم آورد.  زنان ما در وزنه برداری ایران در سطحی از کمیت قرار گرفتند، بنابراین به دنبال کیفی سازی در این بخش در حوزه زنان هستیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا سرمربی خارجی برای تیم ملی وزنه برداری زنان جذب می‌کنیم، گفت: باید در این بخش یا زنانی را از خارج از کشور به عنوان مدرس یا مربی داشته باشیم که به هیچ عنوان این کار را انجام نمی‌دهیم زیرا جذب سرمربی خارجی هزینه‌های بسیاری برای فدراسیون دربرد دارد.

رییس فدراسیون وزنه برداری ادامه داد: در سطح وزنه برداری مردان اکنون توانمندی علمی خوبی در طراحی‌های تمرین در سطح داخلی و بین المللی وجود دارد. در حوزه زنان نیز در حال ارزیابی بحث حضور مشاوران فنی مرد هستیم تا وزنه برداران ما بتوانند از از تجربیات علمی آنها در عرصه‌های آسیایی، جهانی و المپیکی در این رشته بهره مند شوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان