بخشدار لوندویل آستارا مشارکت خیران را در بازسازی مدارس خواستار شد

آستارا - ایرنا - بخشدار لوندویل شهرستان آستارا با اشاره به نیاز برخی مدارس شهری و روستایی این بخش به نوسازی، مشارکت نیکوکاران و خیران مدرسه ساز را در این راستا خواستار شد.

بخشدار لوندویل آستارا مشارکت خیران را در بازسازی مدارس خواستار شد

به گزارش خبرنگار ایرنا توحید کرم زاده عصر دوشنبه در بازدید از مراحل اجرای اردوی جهادی دانش آموزان در مدارس لوندویل، گفت: مدارس متوسطه دوم شهید باهنر و متوسطه اول بهار واقع در خیابان ساحل شهر لوندویل از مدارس قدیمی این بخش هستند و  نیاز به نوسازی دارند.

وی افزود: مشارکت خیران مدرسه ساز در نوسازی این واحدهای آموزشی برای تامین فضاهای درسی آینده ضروری است و سنت حسنه نیکوکاری را در جامعه ترویج خواهد داد.

وی ادامه داد: مدرسه بهار در شرایط حاضر، توسط بسیجیان زحمتکش برای سال تحصیلی پیش رو رنگ آمیزی و آماده می شود و شورای اسلامی بخش لوندویل، در تهیه مواد لازم برای رنگ آمیزی این مدرسه مشارکت کند.

بخشدار لوندویل اظهار کرد: تاکنون به همت بنیاد برکت، یک مدرسه ابتدایی در روستای قره سو و یک مدرسه ابتدایی نیز در شهر لوندویل ساخته شده است.

کرم زاده گفت: اردوی جهاد دانش آموزان به صورت فصلی در مدارس هدف این طرح نظیر مدرسه شهید بهنام محمدی برگزار می شود و مدت زمان این اردوها بسته به شرایط و حجم کار، یک تا 10 روز است.
او اظهار کرد: این اردوها در زمینه های عمرانی، فرهنگی و آموزشی توسط خود دانش آموزان و بدون نیاز به استادکار یا کارگر انجام می شود و با توجه به صرفه جویی در پرداخت دستمزد، امکان تهیه مصالح و ملزومات بیشتر فراهم می شود.

بخشدار لوندویل گفت: از مجموع 37 مدرسه این بخش، 27 مدرسه در مقطع ابتدایی، هشت واحد در متوسطه دوره اول و 2 واحد در متوسطه دوره دوم فعال است و در کل، 23 مدرسه در روستاها و 14 واحد آموزشی در شهر دایر است.

بخش لوندویل شهرستان آستارا با 148 کیلومتر مربع مساحت و 22 هزار نفر جمعیت در امتداد محور مواصلاتی آستارا به تالش قرار دارد و از سال 1380 به عنوان بخش معرفی شده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در دو بخش مرکزی و لوندویل، در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

7124

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان