استقرار ۵۵۰ واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان اردبیل

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: ۵۲ درصد کل واحدهای صنعتی استان اردبیل به تعداد ۵۵۰ واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری در داخل این شهرک ها مستقر هستند و مابقی به تعداد ۵۲۵ واحد صنعتی یعنی ۴۹ درصد کل واحدهای صنعتی استان خارج از محدوده شهرک‌های صنعتی استان فعال هستند.

استقرار 550 واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، محمد اهلی  در نشست خبری که با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه استان اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس قوانین موجود در کشور واحدهای صنعتی براساس میزان اشتغال‌زایی به واحدهای کوچک، متوسط و بزرگ تقسیم‌بندی می‌شود که واحدهای زیر 50 نفر جزو صنایع کوچک بالای 50 تا 100 نفر اشتغال‌زایی جزء صنایع متوسط و بالای 100 نفر نیز جزو واحدهای صنعتی بزرگ محسوب می‌شوند.

وی افزود: از این تعداد 95 درصد واحدها به تعداد یک هزار و 20 واحد صنعتی جزء صنایع کوچک بوده و 2.6 درصد به تعداد 27 واحد صنعتی متوسط و 2.4 درصد به تعداد 24 واحد صنعتی بزرگ در استان اردبیل فعال است.

اهلی با اشاره به سهم 25 درصدی اشتغال استان در حوزه صنعت بوده بیان کرد: در مجموع یک هزار و 70 واحد صنعتی در استان دارای پروانه بهره‌برداری است.

وی با اشاره به اینکه 10 ناحیه صنعتی سهم استان است، گفت: علاوه بر شهرک های صنعتی دولتی، 4شهرک صنعتی غیردولتی دارای پروانه تاسیس نیز در اردبیل وجود دارد.

اهلی همچنین به مزایای سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی اشاره کرد و گفت: یکی از مهم ترین این مزایا و امتیازات مستثنی بودن از قوانین شهرداری از جمله ساخت و ساز، نظارت، نقشه و تایید نقشه است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل افزود: واگذاری زمین در شهرک های صنعتی بصورت نقد و اقساط بلند مدت با پیش دریافت 20 تا 30 درصد و بقیه بصورت اقساط 3 ساله می باشد.

اهلی بیان کرد: واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرک‌های صنعتی در مناطق محروم تا 13 سال معاف از مالیات بوده و واحدهای صنعتی در مناطق برخوردار نیز 7 سال معاف از مالیات می‌شوند.

46

وی افزود: برای ایثارگران، نخبگان، شرکت های دانش بنیان، سرمایه گذاران خارجی و شرکت های تعاونی مشوق های ویژه ای پیش بینی شده که از 10 تا 20 درصد تخفیف برخوردارند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل به تامین امکانات در شهرک های صنعتی از جمله آب، برق، گاز، تصفیه خانه، ایستگاه آتش نشانی و ...اشاره کرد و گفت: این امکانات عموما تکمیل و آماده ی بهره برداری و واگذاری است که خوشبختانه در اکثر شهرک های صنعتی استان زمینه آن فراهم شده است.

اهلی افزود: برای واحدهای صنعتی در مناطق محروم تا 50 درصد تخفیف در تامین زمین ارائه می‌شود به‌طوری‌که برای 10 قرار داد نزدیک به 1 میلیارد و 230 میلیون تومان از این فرصت استفاده کرده‌اند.

بازگشت 36 واحدصنعتی در سال 97 به چرخه تولید

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل به تعیین تکلیف واحدهای راکد در شهرک‌های صنعتی اشاره کرد و گفت: در این راستا برای اولین بار در استان اردبیل اکیپ 8 گانه برای احصا مشکلات واحدهای صنعتی موجود در شهرک‌های صنعتی ایجاد شده و بازدیدهایی از واحدهای راکد انجام یافته است.

اهلی در ادامه افزود: طبق آمار موجود 34 درصد از واحدهای تولیدی و صنعتی در استان اردبیل راکد بوده که بازگشت 36 واحد صنعتی در سال 97 به چرخه تولید از جمله فعالیت های این شرکت می باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: تعداد 40 واحد تولیدی و صنعتی در سال‌جاری به چرخه تولید بازخواهد گشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان