طرح استعدادیابی راهبرد مناسب برای توسعه ورزش بانوان اصفهان است

اصفهان - ایرنا - رییس گروه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان اصفهان گفت: طرح های استعدادیابی مانند المپیاد استعدادهای برتر کشور، روشی مناسب برای توسعه ورزش بانوان این استان و حتی کشور است.

طرح  استعدادیابی راهبرد مناسب برای توسعه ورزش بانوان اصفهان است

نسرین شاکری فرد روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: توسعه ورزش بانوان از روش های مختلف قابل انجام است که یکی از بهترین آن ها، طرح های استعدادیابی به منظور تشویق هرچه بیشتر دختران کودک و نوجوان به شمار می رود.

وی اضافه کرد: کشف به موقع استعدادها و قابلیت ها در سنین پایین اجازه رشد و توانمندسازی را به ورزشکار می دهد و در همین ارتباط برگزاری دوره های مختلف استعدادیابی امری ضروری است.

رییس گروه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان اصفهان با اشاره به اهمیت پشتوانه سازی تیم های استانی و ملی خاطرنشان کرد: از اکنون باید به فکر معرفی چهره های ورزشی به تیم های مختلف باشیم تا در سال های آینده تیم های ملی با بدنه قوی و منسجم در سنین گوناگون در میادین خارجی موفق ظاهر شوند.

وی ادامه داد : از آنجا که اقوام مختلف در استان اصفهان زندگی می کنند مجموعه ای از ظرفیت ها و توانمندی جسمی حرکتی متنوع در این خطه وجود دارد، بنابراین افزایش دوره های استعدادیابی و ارزیابی می تواند به شناخت نفرات مستعد منجر شود و به دنبال آن تیم های موفق به ویژه در بخش بانوان شکل گیرد.

شاکری فرد با بیان این که بانوان اصفهانی سال قبل در نخستین دوره المپیاد استعدادیابی استعدادهای برتر کشور پس از تهران به مقام دوم دست یافتند، تصریح کرد: این مقام در کنار سایر مقام هایی که بانوان این خطه کسب می کنند نشان از ظرفیت بالای ورزشی در بانوان اصفهان است، پس می توان با برنامه ریزی بهتر و افزایش کمی و کیفی طرح های استعدادیابی و استعدادپروری شاهد توسعه هرچه بیشتر ورزش بود.

وی اظهارداشت : بانوان در دومین دوره المپیاد استعدادیابی استعدادهای برتر کشور در 41 رشته شرکت خواهند کرد و کاروان اصفهان در این دوره شامل حدود 500 ورزشکار است که نسبت به سال قبل 100 نفر افزایش دارد.

رییس گروه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان اصفهان گفت: آیین بدرقه و اعزام کاروان ورزشی استان به دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر کشور روز یکشنبه گذشته با حضور ورزشکاران، مربیان، سرپرستان و مسوولان هیات و اداره کل در سالن سیتی سنتر اصفهان برگزار شد و در این برنامه سعی کردیم با برنامه های متنوع روحیه ورزشکاران را افزایش دهیم.

در پایان این مراسم پوستر دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور رونمایی شد.

دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور  در 29 مرداد تا 10 شهریور سال‌جاری به میزبانی 20 استان کشور در 96 رشته برگزار می شود.

بیش از 300 هزار ورزشکار سازمان یافته در اصفهان فعالیت می کنند و افزون بر یکهزار و 350 باشگاه ورزشی در این استان وجود دارد.

6020/6026/

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان