"سنگ مفت، گنجشک مفت" انتخاباتی/ سایپا را به کرج می‌آوریم!

حدوداً چهار سال پیش بود که تیم فوتبال سایپا پس از ۱۰ سال فعالیت در البرز، به دلیل آن چه که توسط مدیرکل وقت ورزش و جوانان البرز «سیاسی و غیرورزشی» عنوان شد از کرج رفت، حالا باز هم همین دلایل «سیاسی» حول فوتبال می‌گردد اما این بار تحت عنوان بازگشت سایپا به کرج.

"سنگ مفت، گنجشک مفت" انتخاباتی/ سایپا را به کرج می‌آوریم!

به گزارش ایسنا، خبر بازگشت سایپا به البرز در روزهای اخیر با نامه عزیز اکبریان، نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی به مدیرعامل سایپا کلید خورد. اکبریان در این نامه که «چهار سال پس از رفتن سایپا از کرج» منتشر کرده با این استدلال که نام این باشگاه از ابتدا «سایپا کرج» بوده و بعد «سایپا البرز» شده و در سال 94 با یک تصمیم «غیرکارشناسی» به تهران منتقل شده، خواستار بازگشت این تیم به کرح شده است.

رئیس کمیسیون صنایع ضمن این که از تمایل جوانان، پیشکسوتان و جامعه ورزش البرز به بازگشت سایپا می‌گوید در پایان نامه از مدیرعامل سایپا می‌خواهد که با توجه به مطالبه اصلی و مهم جوانان استان، «دستور انتقال کامل باشگاه فرهنگی ورزشی سایپا به استان البرز را امر به ابلاغ فرمایند.»

با انتشار این نامه، موجی از گمانه‌زنی‌ها درباره بازگشت سایپا شروع شد تا این که از «بازگشت قطعی»، «پایان کار» و «آمدن سایپا به کرج» سخن به میان آمد و برخی حتی در ذهن خود ورزشگاه را هم آماده برگزاری بازی‌ها کرده بودند.

اما در نهایت این باشگاه سایپا بود که آب پاکی را روی دست همه ریخت و اعلام کرد توافقی برای بازگشت صورت نگرفته و این حرف‌ها فقط تمرکز تیم را به هم می‌زند.

حسین فرکی، سرمربی پیشین تیم سایپا هم در گفت‌وگویی رادیویی با بیان این که سایپا در صورت چنین اتفاقی نابود خواهد شد، این موضوع را کاری بد توصیف و با یادآوری سرنوشت نفت تهران انتقال ندادن سایپا به کرج را خواستار شد.

اگرچه همه البرزی‌ها دوست دارند این اتفاق رخ دهد و شاید روزی با فراهم شدن شرایط رخ هم بدهد اما این را هم باید در نظر گرفت که همیشه با نزدیک شدن به انتخابات مجلس شاهد طرح موضوعاتی جالب، مردم‌پسند و گاه نشدنی هستیم، از تغییر در تقسیمات سیاسی و ایجاد استان و شهرستان جدید تا مباحث ورزشی مثل این، موضوعاتی که از مثل معروف «سنگ مفت، گنجشک هم مفت» سرچشمه می‌گیرد، اگر شد که خوب است اگر نشد هم که کسی یادش نمی‌ماند. موضوعاتی که باید در علوم سیاسی به عنوان مبحثی در آسیب‌های دموکراسی تدریس شود.

در پایان لازم است یادآوری شود که البرز یک تیم در لیگ دسته اول دارد (اکسین)، تیمی که تا چند قدمی صعود به لیگ برتر هم آمده یعنی پتانسیل لیگ برتری شدن را دارد، یک تیم هم امسال از دسته سوم به دسته دوم صعود کرد، پس بهتر است نقدها را بچسبیم تا این که به دنبال نسیه‌ها باشیم.

یادداشت از وحید صالحی، ایسنا البرز

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان