دلار به بالاترین سطح خود در سال ۲۰۱۹ رسید

به نظر می‌رسد روند سیری‌ناپذیر دلار برای صعود ادامه خواهد یافت.

دلار به بالاترین سطح خود در سال 2019 رسید

به گزارش ایسنا به نقل از بلومبرگ، با وجود درخواست‌های مکرر رئیس جمهور آمریکا برای کاهش ارزش دلار، اسکناس سبز در معاملات روز سه‌شنبه به بالاترین سطح خود در سال جاری میلادی رسید تا کار برای آمریکا در ادامه جنگ تجاری با چین سخت‌تر شود. ارزش دلار پس از آن رو به صعود گذاشت که دولت آمریکا معافیت تحریمی شرکت هوآوی چین را به مدت 90 روز دیگر تمدید کرد و این مساله باعث افزایش تقاضا برای دارایی‌های پرریسک‌تر نظیر دلار شد.

از سوی دیگر تاکید یکی دیگر از مقامات ارشد بانک مرکزی آمریکا بر ضرورت کاهش بیشتر نرخ بهره به روند افزایشی دلار کمک کرد. اریک روزن‌گرین - مدیر دفتر منطقه‌ای فدرال رزرو در بوستون - گفت: کاهش نرخ رشد اقتصادی و تشدید جنگ تجاری اهمیت کاهش بیش‌تر نرخ بهره را افزایش داده است. وی در مصاحبه با سی‌ان بی سی افزود: از آنجا که اقتصاد نسبتا نیرومند است و از آنجایی که فکر نمی‌کنم تورم خیلی به سطح دو درصدی نزدیک شود و با توجه به این که نرخ رشد اقتصادی رضایت‌بخش است فکر نمی‌کنم نیاز باشد اقدامات خیلی زیادی انجام دهیم.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد با 0.3 درصد افزایش به کار خود خاتمه داد. هر دلار با 0.3 درصد افزایش به 106.566 ین و 7.052 یوان رسید. یورو نیز در برابر دلار با 0.1 درصد کاهش به ازای 1.1084 دلار مبادله شد. در بین دیگر ارزهای اروپایی، هر فرانک سوئیس به ازای 1.0194 دلار و هر پوند انگلیس به ازای 1.2122 دلار مبادله شدند. بازدهی اوراق قرضه 10 ساله وزارت خزانه داری آمریکا به 1.6 درصد افزایش یافت.

در برابر دلارهای دیگر نیز دلار آمریکا روز خوبی را سپری کرد؛ هر دلار آمریکا در معاملات روز سه‌شنبه به ازای 1.4732 دلار استرالیا، 1.3316 دلار کانادا و 1.3851 دلار سنگاپور معامله شد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان