توضیح سخنگوی قوه‌قضائیه درباره بازداشت مدیرعامل ایران خودرو

سخنگوی قوه قضائیه درباره دستگیری و بازداشت مدیرعامل سابق شرکت ایران خودرو، توضیحاتی را ارائه کرد و از دستور ویژه رئیس دستگاه قضا برای بررسی تخلفات شرکت‌های خودروساز خبر داد.

توضیح سخنگوی قوه‌قضائیه درباره بازداشت مدیرعامل ایران خودرو

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، غلامحسین اسماعیلی در گفت‌وگو با خبر ساعت 14 شبکه اول سیما در پاسخ به این سوال که آیا بازداشت‌ مدیرعامل شرکت ایران خودرو صحت دارد یا خیر اظهار کرد: آنچه در خبرگزاری‌ها در ارتباط با این موضوع مطرح شد مورد تایید است و مدیرعامل سابق ایران خودرو بر اساس گزارش‌های ضابطین به مرجع قضایی تحت تعقیب قرار گرفت و اقدامات اولیه انجام شد و دیشب نیز تحت نظر بودو ضمن اینکه دو نفر دیگر از دست اندکاران این مجموعه هم بازداشت هستند.

این مقام مسئول در دستگاه قضایی توضیح داد: به لحاظ اینکه شب عید بود، تحقیقات ناقص بوده و تحقیقات تکمیلی انجام نشده است. در راستای تسریع فرایند رسیدگی و صدور قرار تامین مناسب، همکاران ما امروز(دوشنبه) 29 مرداد در محل کار حاضر شدند و از صبح مشغول انجام تحقیقات و بررسی در مورد این پرونده هستند و فرایند قضایی در گام‌های اولیه قرار داد.

به گفته اسماعیلی  ادامه بازداشت مدیرعامل سابق ایران خودرو یا اتخاذ هرگونه تصمیم دیگری در این پرونده، منوط به اقدامات صورت گرفته از ناحیه بازپرس پرونده است.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوال دیگری درباره تخلفات شرکت‌های خودروساز مانند افزایش قیمت‌ها، تحویل با تأخیر خودروها و اخبار مطرح شده مبنی بر هزینه طراحی صندوق عقب پژو 206 گفت: بارها اعلام کردیم هر جا مواجه با وقوع اعمال مجرمانه شویم به ویژه جایی که جمع زیادی از شهروندان ما از اعمال مجرانه متضرر می‌شوند، بدون هیچ گونه اغماضی و در اسرع وقت اقدامات قضای را انجام می‌دهیم. برخی مسائلی که عنوان کردید ممکن است واجد وصف مجرمانه نباشد یا در صلاحیت تعزیرات باشد اما در ارتباط با مسائل کیفری این موضوع، ورود کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: علاوه بر این، رئیس قوه‌قضائیه دستوری به سازمان بازرسی کل کشور داده تا در حوزه مسائل خودروسازان و اجحافی که در حق مردم مطرح شده مانند تاخیرها و تحویل خوروهای ناقص و افزایش قیمت ورود کند و ان‌شاءالله بعد از ارائه گزارش سازمان بازرسی، اگر لازم شد در قالب همین پرونده یا به صورت مستقل مورد رسیدگی قرار می گیرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان