هشدار بازپرس قضایی به هلال احمر درباره خط تولید هالوفایبر

در حالی رئیس سازمان تدارکات پزشکی به خاطر ابهامات موجود در واردات داروی سالک بازداشت شده که وزارت اطلاعات نیز به خاطر برخی ابهامات در قرارداد خط تولید هالوفایبر با یک شرکت آلمانی، علیه مسئولان این سازمان اعلام جرم کرده بود.

هشدار بازپرس قضایی به هلال احمر درباره خط تولید هالوفایبر

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، 27 مرداد ماه جاری بود که رسانه‌ها از بازداشت مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر خبر دادند تا اینکه 28 مرداد سازمان تدارکات پزشکی این بازداشت را تأیید و در توضیح آن اعلام کرد: صبح روز یک شنبه 27 مرداد، مأموران با حضور در دفتر رئیس سازمان تدارکات پزشکی از وی خواسته‌اند برای پاسخ به سوالات و ابهامات موجود در خصوص یکی از پرونده‌های مربوط به واردات یک نوع داروی مورد نیاز کشور آنها را همراهی کند. بر اساس آنچه تاکنون به پیگیری‌های واحد حقوقی سازمان تدارکات پزشکی اعلام شده، این موضوع مرتبط با خرید و واردات داروی گلوکانتیم می‌شود که دارویی مهم در درمان بیماری لیشمانیوز (سالک) است.

سازمان تدارکات پزشکی جمیعت هلال احمر همچنین افزوده است: واردات این دارو پس از نایاب شدن، در دو محموله و با درخواست و تقاضای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان غذا و دارو جهت کنترل بحران اپیدمی سالک در مراکز بهداشتی-درمانی کشور انجام شده بود. اکنون موضوع واردات این دارو از سوی نهادهای مسئول در حال بررسی است و برای یکی از مراجع واردات این دارو یعنی سازمان تدارکات پزشکی و رئیس فعلی آن قرار وثیقه تعیین شده است.

اما نکته قابل توجه این است که پرونده تشکیل شده برای سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر و رئیس آن فقط به موضوع داروی «گلوکانتیم» یا همان داروی درمان بیماری سالک نمی‌شود و پرونده دیگری نیز با اعلام جرم وزارت اطلاعات در دادسرا برای سازمان تدارکات پزشکی مطرح رسیدگی است.

در نامه‌ای که بازپرس شعبه سیزدهم بازپرسی دادسرای کارکنان دولت به دبیرکل جمعیت هلال احمر ارسال کرده، آمده است: با توجه به اعلام جرم وزارت اطلاعات علیه مسئولان سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر ایران در خصوص انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با شرکت فیلاتک آلمان در ارتباط با راه‌اندازی خط تولید هالوفایبر و اعلام مواردی از تخلف درباره قرارداد آتی آن سازمان با شرکت مزبور، مراتب جهت اطلاع اعلام تا آن مقام در خصوص موضوع بررسی‌های قانون را داشته و نظارت کافی در این زمینه معمول شود تا از بروز هرگونه مسئولیت حقوقی و کیفری برای هلال احمر و سازمان‌های وابسته و مقامات آنها جلوگیری و نتیجه به آن بازپرسی اعلام شود.

21 مهر سال 97 در مراسم افتتاح خط تولید «هالوفایبر صافی دیالیز» در کارخانه تجهیزات پزشکی جمعیت هلال احمر با حضور رئیس جمعیت و مسئولان استان البرز، اعلام شده بود که این محصول قرار است با همکاری بانک ملت و جمعیت هلال احمر تولید شود و  می‌تواند از خروج سالیانه 20 میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری کند و  در کاهش هزینه درمان بیماران دیالیزی نیز موثر است.

اکنون باید دید، توضیحات مسئولان جمعیت هلال احمر می‌تواند مقامات قضایی و ضابطان را در خصوص تخلف‌های رخ داده قانع کند یا خیر؟

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان