معاون شهردار تهران: ترافیک تیرماه ۳۵ درصد کاهش یافت

ایسنا به نقل از شهر نوشت گزارش داد: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از انتشار گزارش وضعیت ترافیکی مردادماه در روزهای آتی خبر داد و گفت: مجموع کل روزهای تیرماه جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد ترافیک در محدوده کنترل آلودگی هوا و خارج از رینگ حلقه اول و دوم، بسیار کاهش پیدا کرده است.

معاون شهردار تهران: ترافیک تیرماه 35 درصد کاهش یافت

محسن پورسیدآقایی با بیان اینکه افراد براساس حس شخصی خود افزایش و کاهش ترافیک را قضاوت می‌کنند، عنوان کرد: این حس دقیق نیست چرا که باید براساس قرارگیری در نقاط مختلف شهر و ساعت‌های متفاوت باشد. مهم این است که براساس آمارها و دوربین‌ها، طول ترافیک را اندازه گیری و تحلیل کرد.

وی در مورد اظهارنظرهای ترافیکی بیان کرد: آمار ترافیک تهران تنها در اختیار شرکت کنترل ترافیک است. اظهارنظر پلیس راهنمایی و رانندگی برای افزایش یا کاهش ترافیک نیز براساس حس تجربی از خیابان‌های مختلف است و مبتنی بر آمار، اعداد و ارقام نیست. به منظور دقیق بودن گزارشات ترافیکی باید به آمار و ارقام دوربین‌های شرکت کنترل ترافیک توجه کرد.

پورسید آقایی راه آهن

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اضافه کرد: البته اظهارات پلیس مربوط به افزایش ترافیک در رینگ بیرونی محدوده کنترل آلودگی هوا یعنی بزرگراه‌های همت، چمران، بعثت و امام علی (ع) است.

به گفته پورسیدآقایی، مجموع کل روزهای تیرماه جاری نسبت به تیرماه گذشته نشان می‌دهد که ترافیک در محدوده کنترل آلودگی هوا و خارج از رینگ حلقه اول و دوم، بسیار کاهش و سرعت تردد ماشین‌ها افزایش یافته است. در تیرماه، محدوده طرح ترافیک و رینگ بیرونی آن 14 تا 35 درصد کاهش ترافیک داشته است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح ترافیک اولیه در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی موجب بروز این بی نظمی ترافیکی شد، تصریح کرد: طرح اولیه در آغاز به یک عده محدود اجازه تردد در سطح شهر را می‌داد اما روز به روز این استثنائات گسترش پیدا کرد تا اینکه طرح به همه مقامات دولتی و اقشار خاص اجازه تردد داد در حالی که استفاده مردم عادی از طرح ترافیک ممنوع بود. 

پورسیدآقایی ادامه داد: پیشرفته‌ترین طرحی که درحال حاضر در دنیا اجرا می‌شود همان طرح ترافیکی است که از اول تیرماه در تهران اجرا می‌شود. طرح ترافیک جدید ابزار کنترلی را به دست خودمان داده تا در صورت مشاهده رفتار غیرقابل پیش بینی، براساس نوع آلایندگی خودرو، ساعت، تعداد روزهای مجاز و عوارض آن را بتوان تغییر داد.       

به گفته‌ی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گزارش آمار ترافیکی مردادماه به زودی منتشر خواهد شد. 

2347231

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان