یونان: درخواستی برای پهلوگرفتن نفتکش ایرانی دریافت نکرده‌ایم

ایرنا نوشت: وزیر حمل و نقل یونان امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که آتن تاکنون برای پهلوگرفتن نفتکش ایرانی در بندر «کالاماتا»، درخواست رسمی دریافت نکرده است.

یونان: درخواستی برای پهلوگرفتن نفتکش ایرانی دریافت نکرده‌ایم

«ییانیس پلاکیوتاکیس» (Yiannis Plakiotakis) در گفت وگو با رسانه یونانی «اسکای» یادآور شد که وزرای امور خارجه و حمل و نقل یونان این مساله را به دقت زیر نظر دارند.

آمریکا در ادامه اقدامات خصمانه خود علیه ایران به یونان هشدار داد: کمک به کشتی حامل نفت ایران مصداق حمایت از سازمان‌های تروریستی است.

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا از سر استیصال از آزادی نفتکش «آدریان دریا 1»، آزادی نفتکش را «مایه تاسف» خواند.

نفتکش «آدریان دریا 1» - با نام قبلی «گریس 1» -  روز 13 تیر ماه از سوی نیروهای انگلیس و گارد دریایی منطقه جبل‌الطارق توقیف شد.

آمریکا دولت محلی جبل‌الطارق را تحت فشار قرار داد تا توقیف این نفتکش ادامه یابد. اما دیوان عالی جبل‌الطارق هفته گذشته رای به آزادی این نفتکش حامل نفت ایران داد.
«آدریان دریا 1» بامداد دوشنبه از منطقه جبل‌الطارق خارج و وارد آب‌های بین‌المللی شد.

از سویی، ‌جمهوری اسلامی ایران هشدار داد که در صورت تکرار توقیف کشتی ایرانی، ‌با شدت بیشتری برخورد می شود.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش‌های مقام های ‌آمریکا برای توقیف نفتکش «آدریان دریا 1» تاکید کرد: اگر آمریکایی‌ها و یا کشور دیگری دست به اقدام دیگری بزنند، قطعا با شدت بیشتری با آنها برخورد می‌کنیم.

سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل کوثری در گفت وگو با خبرنگار دفاعی ایرنا در رابطه با درخواست آمریکا برای توقیف این نفتکش گفت: آنها به خوبی می دانند که چنین اقداماتی به ضررشان است.
وی با یادآوری اینکه تصمیم دادگاه آمریکا در مورد «آدریان دریا 1» عملی نشد، گفت: این نفتکش اکنون در حال ادامه مسیر و انجام ماموریت خود است.

«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه روز گذشته(دوشنبه) در نشست خبری درباره احتمال توقیف مجدد نفتکش حامل نفت ایران اظهار داشت: اگر این اقدام انجام شود یا حتی بیان شود، این مساله یک نوع تهدید کشتیرانی آزاد است. ایران از طریق مجاری رسمی که داشته و بویژه سفارت سوئیس، هشدارهای لازم را به مقامات آمریکایی داده تا این اقدام اشتباه را انجام ندهند زیرا با عواقب بدی روبرو می‌شوند.

310 64310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان