تمجید علی لاریجانی ار تصمیم کره شمالی

خانه ملت: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار «پاک چول مین» معاون رئیس مجمع عالی خلق کره شمالی و رئیس گروه دوستی پارلمانی کره شمالی و ایران با اشاره به روابط گسترده و پایدار بین دو کشور ایران و کره شمالی، گفت: ایران از پیشنهادها برای توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور استقبال می کند و باید از ظرفیت های ایران و کره شمالی در این حوزه استفاده شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کره شمالی در برابر درخواست های یکطرفه آمریکایی ها، هوشمندانه تصمیم گرفت و عمل کرد، افزود: هدف آمریکایی ها انجام یک معامله صحیح با کره شمالی نیست، بلکه آنها می خواهند این کشور را خلع سلاح کرده و تحت فشار قرار دهد.

وی با تأکید بر اینکه امریکا خوی استکباری دارد، ادامه داد: رهبر کره شمالی در جریان مذاکرات با آمریکایی ها خوب عمل کرد و اجازه نداد آنها به هدف خود دست یابند.

لاریجانی با بیان اینکه کره شمالی در حوزه های مختلف به پیشرفت های خوبی دست یافته است، تأکید کرد: استقلال اقتصادی یکی از نکات مهم برای هر کشور بوده که کره شمالی این هدف را دنبال می کند.

رئیس مجمع عالی خلق کره شمالی نیز در این دیدار با بیان اینکه ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف به ویژه اقتصادی و نظامی، پیشرفت چشمگیری داشته است، گفت: جمهوری اسلامی ایران با رهبری حضرت آیت الله خامنه ای در برابر زیاده خواهی های آمریکا ایستادگی کرده است.

وی با اشاره به اینکه کشورهایی مانند ایران و کره شمالی تحت فشار و تحریم های سخت آمریکایی ها قرار دارند، افزود: ایران و کره شمالی باید همکاری های خود را در تمامی حوزه ها به ویژه حوزه اقتصادی توسعه دهند.

معاون رئیس مجمع عالی خلق کره شمالی با بیان اینکه آمریکایی ها در جریان مذاکره با کره شمالی درخواست های غیرمنطقی و یکطرفه دارند، اظهار داشت: آمریکایی ها در مذاکرات خود با کره شمالی با طرح موضوع تحریم ها مانع تراشی می کنند و کره شمالی به دنبال ایجاد اقتصادی مستقل است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان