روس ها پدافند موشکی بومی ایران را به رخ اسرائیل کشیدند

مسکو - ایرنا - پایگاه خبری «آویا پروم» روسیه که اخبار صنایع دفاعی و تسلیحاتی را منتشر می کند در مطلبی با عنوان خبر بد برای اسرائیل اعلام کرده است که ایرانی ها موفق شده اند نسخه بومی سامانه پدافند موشکی اس۳۰۰ روسیه را بسازند.

روس ها پدافند موشکی بومی ایران را به رخ اسرائیل کشیدند

این رسانه با انعکاس خبر ساخت سامانه پدافند موشکی باور 373 در ایران، به تشریح توان و قدرت آن پرداخت و نوشت: این سامانه معروف به اس300 ایرانی در آینده دردسری بزرگ برای اسرائیل خواهد بود چرا که ایران رسما کار طراحی و تولید آن را به پایان رسانده است و تحویل آن به ارتش این کشور آغاز شده است.

رسانه روسی در ادامه خاطرنشان کرد: براساس اطلاعات دریافتی، برد موثر این سامانه به 300 کیلومتر می رسد در همین حال این مجموعه موشکی می تواند اهداف رادار گریز را تا فاصله 170 متری شناسایی کند.
«علاوه بر اینها، گمان می رود که ایران در آینده نزدیک باور373 را در خاک سوریه برای دفاع از مستشاران خود مستقر کند و اگر ویژگی های این سامانه تایید شود، ایران می تواند به آسانی مانع حملات هواپیماهای جنگی اسراییل در خاک سوریه شود.»

یادآور می شود که رژیم صهیونیستی بارها مدعی شده است که با استفاده از جنگنده های اف35، توانسته در خاک سوریه دست به حملات هوایی بزند.

رسانه روسی در ادامه گزارش خود آورده است: سامانه بومی پدافند هوایی باور 373 که می تواند اهداف متخاصم هوایی را در ارتفاع بالا مورد حمله قرار دهد برای نخستین بار در فروردین ماه سال 94 در رژه روز ارتش در تهران به نمایش گذاشته شد.

گفتنی است، سامانه پدافند موشکی باور373 پنجشنبه گذشته با حضور رئیس جمهوری و جمعی از فرماندهان نظامی رونمایی شد.

امیر سرتیپ‌ دوم «عباس فرج پور» رئیس مرکز مطالعات نیروی پدافند هوایی ارتش درباره ویژگی های این سامانه گفت: شاید اس 300 قابلیت هدف گیری پنج هدف به صورت همزمان را داشته باشد اما باور 373 می‌تواند به صورت همزمان با هدف درگیر شود.
وی افزود: این توانایی نشان می دهد سامانه باور 373 از نظر راداری، فرماندهی و کنترل، هدفگیری ارتباطی و موشکی از توانایی بالاتری نسبت به اس 300 برخوردار است.
رئیس مرکز مطالعات نیروی پدافند هوایی با مقایسه سامانه باور 373 با پاتریوت آمریکا، گفت: مقایسه آنچه در باور 373 اتفاق می افتد با پاتریوت غیرممکن است؛ زیرا باور در کلاسی بالاتر از پاتریوت قرار دارد؛ در پاتریوت یک‌ کانال همزمان یک هدف را می تواند منهدم کند اما باور از یک کانال 9 هدف را نابود می‌کند.
فرج پور با تاکید بر اینکه باور 373 در سطح جهانی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد، تصریح کرد: قطعا مشتریان بین المللی خرید باور 373 از پاتریوت بیشتر خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان