درخواست کمک امام جمعه تبریز برای اطفای آتش‌سوزی ارسباران

تبریز - ایرنا - حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام‌جمعه تبریز از مقام های کشوری و لشکری برای کمک به اطفای کامل آتش‌سوزی در جنگل‌های ارسباران درخواست کمک کرد.

درخواست کمک امام جمعه تبریز  برای اطفای آتش‌سوزی ارسباران

به گزارش پنجشنبه ایرنا، حجت الاسلام آل هاشم در تماس تلفنی با وزیر دفاع و رییس سازمان مدیریت بحران کشور، نگرانی مردم آذربایجان شرقی و  خودش را از وقوع حادثه آتش سوزی در جنگل های ارسباران اعلام کرد. 

امام جمعه تبریز در تماس های تلفنی خود با این 2 مقام ارشد کشورمان، خواستار به کارگیری امکانات و تجهیزات در اختیار این نهادهای کشوری برای خاموش کردن سریع آتش در جنگل های ارسباران شد.

حجت‌الاسلام آل هاشم امروز همچنین طی تماس‌های جداگانه با استاندار آذربایجان شرقی و مدیرکل مدیریت بحران استانداری، ضمن تشکر از تلاش‌های انجام گرفته، در جریان روند عملیات اطفای حریق در جنگل های ارسباران قرار گرفت.

در همین حال رسانه های محلی آذربایجان شرقی از اهمال سازمان های مسوول در مرکز برای اعزام بالگرد ویژه  آتش نشانی به منظور کمک به اطفای حریق در جنگل های ارسباران، به رغم پیگیری های خستگی ناپذیری مسوولان محلی انتقاد کردند. 

جنگل های ارسباران با 164 هزار هکتار وسعت از بکرترین مناطق جنگلی ایران به لحاظط تنوع گونه های گیاهی و جانوری آن شمرده می شود، به گونه ای که گفته می شود 15 تا 20 درصد مجموع گونه های گیاهی شناخته شده کشورمان در این لکه جنگلی یافت می شود. 

جنگل های ارسباران که در شمال و شمال شرق تبریز در محدوده شهرستان های ورزقان، کلیبر، خداآفرین و جلفا پراکنده شده است، علاوه بر تنوع و غنای ژنتیکی از نظر جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی نیز حایز اهمیت فراوان است. 

همین ویژگی ها سبب شده که پرونده جنگل های ارسباران برای ثبت جهانی به یونسکو ارسال شود.

518

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان