بیمارستان مادرتخصصی ولیعصر (عج) اراک اوایل سال آتی تکمیل می شود

اراک - ایرنا - نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: بیمارستان مادر تخصصی ولیعصر (عج) اراک به عنوان مهمترین طرح عمرانی حوزه سلامت استان مرکزی اوایل سال آتی تکمیل می شود.

بیمارستان مادرتخصصی ولیعصر (عج) اراک اوایل سال آتی تکمیل می شود

به گزارش ایرنا، «علی اکبر کریمی» شامگاه  پنجشنبه در آیین تجلیل از پزشکان، داروسازان و دندانپزشکان استان مرکزی، افزود: این استان از نظر شمار تخت های بیمارستانی در رده های انتهایی جدول قرار داشت و بهره برداری از بیمارستان ولیعصر (عج) اراک اقدامی مناسب برای  جبران کاستی ها در این شاخص است.

وی ادامه داد: با بهره برداری از بیمارستان ولیعصر(عج) اراک در مرحله نخست 480 تخت و در مرحله دوم تا 520 تخت به شمار خدمات بستری حوزه درمان این استان افزوده می شود.

 رئیس سازمان نظام پزشکی استان مرکزی نیزدر این آئین گفت: جامعه ای می تواند رشد کرده و به توسعه  دست یابد که به نخبگان آن توجه شودو جامعه پزشکی همواره در خدمت سلامت مردم بوده است.
«حسن طاهر احمدی» افزود: در ایران اسلامی مردم قدردان پزشکان و نخبگان جامعه هستند و باید توجه مسئولان نیز به نیازهای این حوزه پررنگ تر شود تا چرخه سلامت مردم رشد یافته و کامل شود.
رئیس،سازمان نظام پزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: افزایش 117 درصدی ورودی  رشته پزشکی  از جمله مشکلات این حوزه است و شمار پذیرفتگان رشته های پزشکی کشور از 22 هزار نفر در سال 88  به 48 هزار نفر در سال گذشته افزایش یافته است.
وی ادامه داد: افزایش تعداد ورودی های رشته پزشکی در حالی انجام شده که زیرساخت ها و فضاهای اموزشی با این راهبرد تناسب ندارد و کادر اموزشی نیز پاسخگوی نیازها نیست.

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی نیز در این آئین گفت:  برنامه تحول سلامت  مزایای زیادی برای مردم و نظام درمان و بهداشت کشور داشت اما برخی با بی انصافی پزشکان را متهم کرده اند که در این برنامه اضافه درآمد داشته اند درحالی که این قشر زحمتکش بیش از یک سال است کارانه خود را دریافت نکرده اند.
سید «محمد جمالیان» افزود : شیرینی برنامه تحول سلامت با کاهش هزینه های درمان تنها برای مردم باقی مانده و این مهم باعث افتخار است.
 وی ادامه داد:نقد های غیر منصفانه به جامعه پزشکی انگیزه خدمت هدف گرفته و باید جلوی این موضوعات ناصواب گرفته شود.
جمالیان افزود: جامعه پزشکی جز جدانشدنی از اجتماع است و ایجاد فضای تخریبی علیه جامعه پزشکان پذیرفتنی نیست.

وی بیان کرد: افزایش 2 برابری ورودی دانشجویان پزشکی به دلیل  ناکافی بودن زیر ساخت هااز مشکلاتی است که  در آینده نه چندان دور سلامت جامعه را با خطر مواجه می کند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآور شد: ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی اراک برای پذیرش دانشجو در سال گذشته 160 نفر بود و این تعداد در سال جاری به 220 نفر  افزایش یافته که زیر ساخت های موجود پاسخ گوی تربیت این افراد نیست.
جمالیان اظهار داشت: کمبود های موجود در زمینه پزشکی ناشی از از تقسیم ناعادلانه ظرفیت ها است.

در این آئین شماری از پیشکسوتان و پزشکان، داروسازان و رده های دیگر پزشکی تقدیر شدند.

1955/6013/

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان