بزرگترین بانک اسلامی انگلیس متهم به پولشویی شد

لندن – ایرنا – بزرگترین و قدیمی ترین بانک اسلامی انگلیس به نام الریان که به شمار زیادی از نهادهای اسلامی در این کشور خدمات مالی ارائه می دهد به پولشویی متهم شد.

بزرگترین بانک اسلامی انگلیس متهم به پولشویی شد

نشریه تایمز گزارش داد: تحقیقات درباره این بانک اسلامی از سال گذشته توسط نهاد ناظر بر استانداردهای مالی انگلیس (FCA) آغاز شده و در حال حاضر قادر به افتتاح حساب بانکی جدید برای افرادی که پر خطر خوانده می‌شوند، نیست.

تایمز نوشت، الریان که مقر آن در شهر بیرمنگهام است، بالغ بر 85 هزار مشتری دارد که بیشتر آنها ثروتمندان قطری هستند. این بانک که در گذشته «بانک اسلامی بریتانیا» نام داشت 70 درصد آن در مالکیت دومین بانک قطر موسوم به مصرف الریان است. مابقی 30 درصد آن هم متعلق به هولدینگ قطر بازوی سرمایه گذاری دولت قطر است.

تایمز مدعی شد که این بانک به 15 نهاد افراطی اسلامی خدمات مالی ارائه می دهد، در حالی که نهادهای یادشده به صورت قانونی در انگلیس فعالیت می کنند.

نهاد ناظر بر استانداردهای مالی انگلیس (FCA) درباره این خبر اظهار نظری نکرده و الریان هم منکر تخلف مالی شده است. درصورتی که اتهام پولشویی این بانک اسلامی ثابت شود، ممکن است صاحبان آن به پرداخت جریمه نقدی و حداکثر 2 سال زندان محکوم شوند.

این اولین باری نیست که تایمز انگلیس، قطر و نهادهای وابسته به این کشور را به تخلف متهم می کند. این نشریه انگلیسی مدعی است که قطر در ازای کسب میزبانی جام جهانی 2022، به فیفا 880 میلیون دلار رشوه داده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان