یغما گلرویی پسرعمه سالار آقاخانی از آب درآمد!

به نقل از پیج افشین پرورش؛ حتما در خبرها خوانده اید که یکی از متهمان پرونده ی اخلال در بازار ارز جوان ۲۸ساله ای است به نام سالار آقاخانی. او متهم است به سرقت حدود ۱۶۰ میلیون یورو و البته پرداخت رشوه به مدیر بین الملل بانک مرکزی. سالار پس از دستگیری با ارائه ی وثیقه ای ۱۵میلیارد تومانی آزاد شد و سپس از ایران گریخت.

اما نکته ی جالب و مهم این است که سالار پسر دایی یغما گلرویی است. "پری"مادر سالار پس از فوت همسرش فیروز به عقد فردی به نام "مهندس طاهرزاده" (از مسئولان اطلاعات ارومیه) درآمد و پس از این ازدواج بود که هرسه به تهران مهاجرت کردند. مهاجرتی که سبب رفاقت نزدیک طاهرزاده با یغما می شود. ‏یغما به امر طاهرزاده دفترکارخود و همسرسابقش در جنت آباد را به محل زندگی احمدباطبی که تازه از زندان آزاد شده بودریال می سپارد.

یغما گلرویی پسرعمه سالار آقاخانی از آب درآمد

تمام افرادی که برای دیدار با باطبی به آن خانه رفت و آمد کرده بودند، پس از مدت کوتاهی ‏بازداشت می شوند. بازجویان افراد دستگیرشده را بابت گفته هایشان در منزل باطبی (شنود صوتی و تصویری)مورد مواخذه قرار داده که در نهایت برای بسیاری از آنها احکام سنگین قضایی صادر شد.

طاهرزاده نقش مستقیمی در مصونیت قضایی یغما داشته تا جایی که به یغما این اجازه داده می شود که بطور مستقیم و عیان با خوانندگان خارج از کشور (ازشاهین نجفی گرفته تا ابی) همکاری کند. ‏سفر دوبی و دیدار یغما با برخی از فعالان فرهنگی و هنری مقیم لوس انجلس هم بنا به نظر شخص مهندس طاهرزاده بوده است. لازم به ذکر است که مهدی موسوی، فاطمه اختصاری، مهدی و حسین رجبیان و تعدادی دیگر از هنرمندان و شعرای داخل کشور تنها به دلیل ارتباط با خوانندگان خارج ازکشور با ‏احکام سنگین روبرو شده اند و تعدادی از آنها کماکان در زندان به سر می برند. بدین ترتیب در طول ۱۲ سال اخیر ‏یغما بعنوان نفوذی طاهرزاده فعالیت کرده است. امیدرضا میرصیافی از جمله قربانیان این پرونده سازیهاست.

‏ ‏اما احمد عراقچی معاونت سابق ارزی بانک‌مرکزی تاکید کرده سالار آقاخانی مورد اطمینان و اعتماد کامل وزارت اطلاعات بوده است، اما نگفته که علاوه بر ۱۶۰ میلیون یوروی به غارت رفته توسط سالار، مادر و ناپدری سالار (طاهرزاده)هم به همراه مبلغی حدود ۱۳۰ میلیون یورو از کشور گریخته اند. ۲۹۰میلیون یورو از سرمایه ی ملت ایران توسط معتمدان یغماگر وزارت به یغما رفت. سوال مهم این است که آیا نباید پرونده هایی که طاهرزاده و یغما به جریان انداختند، توسط نهادهای امنیتی و‌ قضایی، مورد بازخوانی و تجدیدنظر قرار گیرد؟

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان