کتاب‌های چاپ شده و در دست نگارش داریوش اسدزاده

داریوش اسدزاده هنرمند پیشکسوت کشورمان ساعاتی پیش در خانه‌اش درگذشت. او پیش‌تر و در گفت‌وگوهای مختلفی از برنامه‌هایی گفته بود که برای انجام دادنشان اجل به او مهلت داد.

کتاب‌های چاپ شده و در دست نگارش داریوش اسدزاده

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شمارش آثار هنری و نمایشی هنرمندی که بیش از 74 سال روی صحنه تئاتر، مقابل دوربین سینما و در قاب شبکه‌های مختلف تلویزیونی بوده کار آسانی نیست. نویسندگی، کارگردانی و بازی در بیش از 200تئاتر، بازی در بیش از 80فیلم سینمایی و حضور در بیش از 70سریال و فیلم تلویزیونی، داریوش اسدزاده را به ستاره‌ای بی‌بدیل در آسمان هنر ایران تبدیل کرده است.

زنده‌یاد داریوش اسدزاده اما موفقیت‌هایش تنها در کارهای هنری خلاصه نمی‌شود و چند مورد تالیف هم در کارنامه او دیده می‌شود. آخرین کتاب او «لاله‌زار و خاطرات» است که درباره مضمون آن اینطور گفته: «این کتاب شامل خاطرات خیابان لاله زار و اجرای نمایش‌هایی که در این خیابان فرهنگی داشتیم، است. همچنین آمدن پهلوی دوم برای دیدن تئاتر در این خیابان هم بخشی از همین خاطرات است. در این کتاب یک سری عکس از سال‌های 1330 لاله زار نیز وجود دارد.»

غیر از این کتاب اسدزاده، کتاب‌های سیری در تاریخ تئاتر ایران (قبل از اسلام تا پیش از انقلاب)، برگ‌های خواندنی، گزینشی از رویدادهای تاریخی، تماشاخانه تهران به روایت داریوش اسدزاده و خاطرات طهران را هم تالیف و چاپ کرده است. 

بازیگر مطرح سریال «خانه سبز» همچنین ماه گذشته و درحالی‌که برای آخرین بار در بیمارستان بستری بود به خبرنگار خبرآنلاین درباره فعالیت‌های هنری‌اش اینطور گفته بود: «پیش از این که به بیمارستان بیایم نوشتن یک فیلمنامه مربوط به سال‌های هزاروسیصد و دو، سه و چهار شمسی را شروع کرده بودم که این بیماری من را خواباند و نتوانستم ادامه بدهم.»

258258 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان