کشف گنجینه ابزار جادوگری در ایتالیا

تهران- ایرنا- باستان‌شناسان در شهر پمپئی ایتالیا مقادیری طلسم و ابزار جادوگری؛ شامل قطعات کریستالی، سنگ‌های کهربایی، طلسم، عروسک، زنگ، تندیس‌های انسانی و جمجمه‌های کوچک انسان کشف کردند.

کشف گنجینه ابزار جادوگری در ایتالیا

به گزارش رسانه های غربی، مسئولان پارک باستان‌شناسی پمپئی گفتند این ابزار احتمالا به یک جادوگر روم باستان تعلق داشته، در یک جعبه چوبی در قسمتی از این پارک باستان‌شناسی پیدا شده و باستان‌شناسان معتقدند این ابزار به این دلیل در این مکان جا مانده که ساکنان این شهر در سال 79 میلادی تلاش کردند از فوران آتش‌فشان بگریزند.

این ابزار جادوگری شامل قطعات کریستالی، سنگ های کهربایی، طلسم، عروسک، زنگ، تندیس های انسانی و جمجمه های کوچک انسان است. از آنجا که هیچ یک از این ابزار از طلا که ماده مورد علاقه نخبگان پمپئی بوده، ساخته نشده است، به احتمال زیاد به یک خدمتکار یا برده تعلق داشته است.

بسیاری از ابزار کشف شده، نماد باروری و عشق است و برخی دیگر همچون استخوان های پرندگان در مراسم  مختلف برای دفع «چشم شیطان» یا بداقبالی استفاده می شده است. قطعاتی که نماد سوسک های سیاه مصری است، مورد علاقه رومی های باستان بوده تا زنان باردار و نوزادان را از شرارت مصون دارند.

در حال حاضر کارشناسان سرگرم مطالعه و بررسی این ابزار هستند تا معنا و عملکرد آن را کشف کنند. قرار است جواهرات و سنگ های پیدا شده در این مجموعه ابزار کنار دیگر جواهرات پمپئی در یک نمایشگاه در این شهر به نمایش گذاشته شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان