مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان:

فولاد به جیب دولت و مردم آویزان نیست

مدیر عامل مجتمع فولاد خراسان گفت: فولاد خراسان بیش از ۱۰ درصد مالیات استان را پوشش می‌دهد؛ این شرکت در بین بنگاه‌های بزرگ اقتصادی جزء مجموعه‌های نادری به شمار می‌رود که کاملا روی پای خود ایستاده و بزرگ شده است؛ فولاد هیچ‌گاه آویزان جیب مردم و دولت نبوده و نیست.

فولاد به جیب دولت و مردم آویزان نیست

به گزارش ایسنا، سید حسین احمدی در نشست خبری که در این مجتمع برگزار شد، عنوان کرد: اگر ساخت کارخانه کنسانتره شهر سنگان به نتیجه برسد، فولاد خراسان تنها مجتمعی می‌شود که تمامی زیرساخت‌های خود را در منطقه خودش تامین کرده است.

وی ادامه داد: مجتمع فولاد خراسان در بیست سال قبل، بیابانی بیش نبود اما اکنون مجتمعی است که بالغ بر یک میلیارد دلار در آن سرمایه‌گذاری شده است؛ این مبلغ هیچ‌گاه از جیب دولت و مردم نبوده و تمام آن از زمین همین منطقه به دست آمده و نواحی مختلف تولید این مجتمع از دل تولیدات قبلی در آمده است.
 
وی اظهار کرد: این مجموعه بالغ بر 1700 میلیارد تومان پروژه را در سال‌های اخیر به ثمر رسانده است. در سال گذشته ما شاهد برگزاری جشن مراسم تکمیل زنجیره تولید این مجتمع بوده‌ایم. فولاد یکی از محورهای اصلی تحریم توسط آمریکاست؛ اما این افتخار را داریم که اعلام کنیم در 5 ماهه اول سال جاری معادل 120 درصد سال گذشته صادرات داشته‌ایم.
 
احمدی در رابطه با پروژه کارخانه کنسانتره سنگان توضیح داد: برای کارخانه سنگان تا کنون 220 میلیارد تومان هزینه شده است اما همچنان نیازمند 1000 میلیارد تومان است تا 20 درصد باقیمانده آن تکمیل شود.

وی ادامه داد: این پروژه در اردیبهشت‌ماه سال گذشته هم‌زمان با اعمال تحریم‌ها با مشکلات زیادی مواجه شد اما در همان زمان نیز ما موفق شدیم که 7 الی 10 میلیون دلار از صندوق توسعه تامین مالی برداشت کنیم؛ پس از اعمال تحریم‌ها شرکت دیگری مسئولیت ساخت ادامه کارخانه را با شرایط مالی خاص قبول کرد.
 
احمدی ادامه داد: فولاد روزهای بسیار سختی را در این جنگ‌های اقتصادی داشته است اما کمر این مجتمع نشکسته و هم اکنون این مجتمع یکی از پایه‌های اصلی اقتصاد ملی است. با توجه به تحریم‌ها نمی‌توانیم انرژی‌هایی مانند گاز و برق را صادر کنیم اما با توجه به توسعه پتروشیمی و فولاد توانسته‌ایم که بخشی از این خلاء را پوشش دهیم.

معاون فروش و بازاریابی فولاد خراسان‌رضوی در رابطه با میزان صادرات مجتمع گفت: ما بالغ بر 50 میلیون دلار در پنج ماهه اول صادرات داشتیم. میزان صادرات میلگرد در پنج ماهه اول سال 4331 تن و شمش 162 هزار تن بوده است.

احمدی در رابطه با منابع آب مصرفی فولاد خراسان نیز تصریح کرد: از 600 میلیون متر مکعب آبی که از دشت منطقه فولاد برداشت می‌شود تنها نیم درصد توسط چهار حلقه چاه و بقیه از سد بار برداشت می‌شود. ظرفیت آبی که فولاد خراسان برداشت می‌کند 3 میلیون متر مکعب است.

وی گفت: علی‌رغم این‌که آب مصرفی فولاد پایدار است برای آینده با اداره آب و فاضلاب مکاتبه‌هایی شده که بخش شمال شرق شهر را به فولاد خراسان واگذار کنند تا در زمینه پساب‌های آن، مجتمع به صورت مستقیم سرمایه‌گذاری کند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان