رئیس‌ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد

ترامپ توجیه شد که نباید به ایران حمله کند

خبرگزاری فارس : سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دیروز در سخنانی تاکید کرد روزی که پهپاد زده شد، رئیس‌جمهور آمریکا تا آستانه تصمیم رفت، اما اجرا نکرد و این تصمیم، حاصل برآورد اطلاعاتی ارتش آمریکا و توجیهی بود که رئیس‌جمهور آمریکا شد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح در جلسه پرسش و پاسخ با نخبگان و اعضای هیات علمی سرباز در آموزشگاه رزم مقدماتی شهید مدرس نیروی زمینی سپاه با اشاره به بازدارندگی و پیشرفت نیروهای مسلح پس از انقلاب و اقتدار دفاعی کشور در جلوگیری از وقوع جنگ، ادامه داد: «بزرگ‌ترین دروغ هم این بود که گفت برای جان 100 نفر این کار را نکردیم، درحالی‌که این تصمیم حاصل برآورد اطلاعاتی ارتش آمریکا و توجیهی بود که رئیس‌جمهور آمریکا شد و برای او روشن کردند که اگر به ایران حمله کنیم در پاسخ موشکی ایران چه اتفاقی می‌افتد، در جزایر چه اتفاقی می‌افتد، در خلیج‌فارس و تنگه هرمز چه اتفاقی می‌افتد و در کشورهای منطقه که ایران بازوانی دارد چه اتفاقی می‌افتد.» سرلشکر باقری تاکید کرد: «در دو جلسه3-2 ساعته او نشسته و توجیهش کردند که نمی‌تواند به ایران حمله کند.»

وی درخصوص آخرین وضعیت منطقه نیز اظهار کرد: «ما در وضعیت منطقه‌ای‌مان روزبه‌روز در جهت تضعیف نفوذ آمریکا و رژیم صهیونیستی هستیم و محور مقاومت درحال پیشرفت است. امروز بخش اعظم خاک سوریه دست حکومت است و زندگی شان در جریان است. در عراق که داعش تقریبا عراق را بلعیده بود و محور مقاومت آن را شکست داد، امروز در مجلسش بحث بر سر رفتن آمریکایی‌ها است.» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: «در یمن، مردمان مستضعفی مورد تهاجم قرار گرفتند، اما در این سال‌ها با خودکفایی پیشرفت کرده‌اند و تقریبا از هر هواپیمای مدرن جهان یکی را زده‌اند. حمایت و پشتیبانی معنوی انقلاب اسلامی با آنهاست اما درباره مسائلی که دشمنان درباره کمک ایران به یمن می‌گویند، کشوری که در محاصره است و دارو نمی‌توان به آنجا ارسال کرد، چگونه می‌توان موشک 9 متری به آن فرستاد. اینها توهماتی است که برخی دارند.»

سرلشکر باقری در ادامه با اشاره به اینکه ما در منطقه ناامن جهان به سر می‌بریم اما کشور ما جزو امن‌ترین کشورهای جهان است، افزود: «این امنیت را مرهون تلاش‌هایی هستیم؛ اینکه به جمهوری اسلامی که بیشترین تهدید نظامی را دارد تهاجمی صورت نمی گیرد اتفاقی نیست و بازدارندگی ایجاد شده است.» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همچنین در پاسخ به سوال دیگری پیرامون موازی‌کاری در ماموریت‌های ارتش و سپاه تاکید کرد: «فعالیت موازی در سپاه و ارتش نداریم. به‌عنوان مثال نیروی هوافضای سپاه کارش موضوع موشکی است، اما نیروی هوایی ارتش کارش پروازی است. در برخی موارد نیاز به دو نیرو به علت شدت تهدید است.»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان