با درمان های خانگی آفت دهان آشنا شوید

آفت های دهانی زخم‌های دردناکی هستند که درون دهان و اغلب در پایه لثه، درون گونه‌ها یا لب‌ها، روی کام نرم یا روی زبان به وجود می‌آیند.

درمان آفت دهان

آفت های دهانی زخم‌های دردناکی هستند که درون دهان و اغلب در پایه لثه، درون گونه‌ها یا لب‌ها، روی کام نرم یا روی زبان به وجود می‌آیند. مکانیسم دقیق ایجاد آفت هنوز به درستی روشن نیست اما به نظر می‌رسد واکنش‌های ایمنی بدن بیمار در ایجاد آن دخیل باشد.

عظمایی یادآور شد: کمبود ویتامین B12، آهن، اسید فولیک، ‌کلسیم و به خصوص ویتامین ث نقش موثری در بروز آفت دارند همچنین اختلالات هورمونی در زنان، عصبانیت و استعمال سیگار و کمبود تغذیه‌ای و حساسیت‌های غذایی نسبت به موادی مانند چیپس، بادمجان و مغزهایی مانند گردو و پسته از علل ایجاد آفت شمرده می‌شوند.

 

بهترین روش های درمان آفت دهان (سریع ترین روش)

شاید بسیاری از افراد علی الخصوص قدیمی تر ها بر این باور اند که آفت درمانی ندارد و فقط باید منتظر ماند تا دوره آفت به اتمام برسد و خودش مسیر بهبودی را طی کند ، ولی در واقعیت بدین گونه نیست.

در اینجا می خواهیم به چند روش بسیار عالی جهت درمان آفت دهان اشاره کنیم :

۱ – برای از بین بردن سوزش آفت می توان از بنزیدامین استفاده نمود

بنزیدامین هنگامی که برای اولین بار مورد استفاده قرار می گیرد ممکن است موجب سوزش شود ولی پس از چند بار استفاده سوزش و درد را از بین میبرد .

 

۲ – برای از بین بردن التهاب آفت می توان از کورتیکواستروئید استفاده نمود

کورتیکواستروئید می تواند برای التهاب و درمان آفتهای دهان همانند آب روی آتش عمل کند اما در نظر داشته باشید که نمی تواند از بوجود آمدن آفت های جدید جلوگیری کند  ، برای از بین بردن درد و بدست آوردن امکان خوردن و آشامیدن می توان از اسپری های بهداشتی که بی حسی موضعی ایجاد می کنند ، مانند لیدوکایئن استفاده نمود .

فراموش نکنید که یکی از مهمترین عوامل ایجاد آفت ها و یا عفونت های دهان کمبود ویتامین B 12 ، آهن و اسید فولیک می باشد و برای درمان آفت دهان بصورت اورژانسی این داروها تزریق میشوند .

 

۳ – استفاده از روغن نارگیل و بابونه ، اکسیر درمان آفت دهان

فراموش نکنید که روغن نارگیل و بابونه در کنار از بین بردن مشکلات گوارشی ، جلا به پوست و مو  یک اکسیر معجزه آسا برای درمان آفت دهان می باشند ،

بابونه را می توان بصورت چای استفاده نمود و بر روی افت قرار داد .
روغن نارگیل را نیز می توانید بصورت مستقیم روی آفت قرار دهید و نتایج عجیب و باور نکردنی آنرا ببینید ،

اگر عضو دسته خانم هایی هستید که چرخه قاعدگی آنها با مشکل مواجه شده است و آفت را بصورت پی در پی تحمل می کنید باید نزد پزشک رفته و داروی هورمونی دریافت کنید .

 

۴ – استفاده از فلفل تند درمان آفت دهان

عجیب است ولی کافیست هر ۲ ساعت ۱ بار فلفل را بر روی محل افت قرار دهید و پس از یک روز نتیجه را ببینید .

 

۵ – استفاده از ماست برای درمان این بیماری

درست است که ماست یک لبنیات سرد به شمار می آید و جزء مواد غذایی محسوب می شود که دارای طبع سردی می باشد، با این تاثیر درمانی آن بر روی آفت دهان نیز اثبات گردیده است .

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان