چگونه سئو کار شویم ؟

سئو سایت یکی از دانش های پر طرف دار در سال های اخیر می باشد. نه تنها در ایران بلکه در کل جهان ! دلیل آن هم ثروتی است که در پشت آن نهفته است. این روزها اکثر مردم با جستجو کردن کلمات کلیدی در اینترنت به پاسخ سوال های خود می رسند.

چگونه سئوکار شویم

سئو سایت یکی از دانش های پر طرف دار در سال های اخیر می باشد. نه تنها در ایران بلکه در کل جهان ! دلیل آن هم ثروتی است که در پشت آن نهفته است. این روزها اکثر مردم با جستجو کردن کلمات کلیدی در اینترنت به پاسخ سوال های خود می رسند. خیلی ها قبل از خرید حتما در اینترنت به جستجو می پردازند. به همین دلیل شما می توانید با یافتن کلمات کلیدی و بهینه سازی آن ها به این مشتریان دست پیدا کنید.

حالا تصور کنید در زمینه ای که فعالیت می کنید، سایت شما در نتایج اول گوگل باشد! فکر کنم نیازی به توضیح نباشد و خودتان حدس می زنید که چه اتفاقی می افتد. شما در جلوی چشم هزاران مشتری هدف قرار گرفته اید. مشتریانی که شما به دنبال آن ها نرفته اید. بلکه آن ها به دنبال سایت شما گشته اند. همین موضوع باعث می شود که پروسه مارکتینگ شما بسیار آسان شود.

اگر بخواهم با مثال خدمتتان عرض کنم ، سئو سایت دقیقا بر عکس بازاریابی تلفنی می باشد. در بازاریابی تلفنی معمولا لیست تلفن افراد مختلف و با خواسته های مختلف را جلویشان می گذارند و به ترتیب با آن ها تماس می گیرند. در این حالت همانطور که خودتان هم تجربه اش را دارید ، معمولا شخص پاسخ دهنده به سرعت مکالمه را به اتمام می رساند. چون در آن لحظه به دنبال آن محصول و یا خدمات نبوده است! اما در سئو تمام مخاطبانی که به سمت سایت شما می آیند ، مخاطب هدف می باشند.

چگونه تبدیل به یک متخصص سئو شویم ؟

تفاوت سئو با اکثر دانش های دیگر در این است که حتما باید در آن به دانش عمیق دست پیدا کنید. در غیر این صورت ممکن است به سایت خود و مشتریانتان ضربه بزنید. شاید شما بتوانید با گذراندن چند دوره به یک طراح سایت قابل قبول تبدیل شوید. و با استفاده از قالب های آماده و شخصی سازی آن ها نیاز مشتریانتان را برطرف نمایید. اما سئو به این شکل نمی باشد.

 

بهینه سازی سایت علاوه بر دانش عمیق به تجربه زیاد هم نیاز دارد. ما شاهد آن هستیم که هر ساله هزاران بار الگوریتم های گوگل و سایر موتورهای جستجو تغییرات سنگینی می کنند. به همین دلیل شما باید به یک بینش و درک درست از نحوه عملکرد موتورهای جستجو برسید. اگر از ابتدا به صورت اصولی در این مسیر گام بردارید پیروز میدان خواهید بود و حتی تغییرات الگوریتم ها می تواند به نفع شما شود. ولی اگر از ابتدا به دنبال راه های دور زدن و یا به اصطلاح کلاه سیاه باشید ، مطمئن باشید در دراز مدت شکست می خورید.

 

یکی از اصول سئو صبر و بردباری می باشد! هر زمان که که بخواهید به سرعت سایت خود را سئو کنید ، گوگل متوجه آن می شود و ممکن جلوی راه شما را بگیرد. سئو باید یک روند طبیعی داشته باشد. اگر می خواهید به یک سئو کار حرفه ای تبدیل شوید بهتر است مراحل زیر را طی نمایید.

 

مطالعه روزانه مقالات آموزشی سئو

برای اینکه فضای سئو را به درستی درک کنید شما باید به صورت مستمر به مطالعه مقالات آموزشی سئو بپردازید. بهتر است از روی سایت هایی به مطالعه بپردازید که مطالب آن ها آپدیت باشند. چون سئو جزء دانش هایی می باشد که به سرعت در حال تغییر است. برای این کار سایت های خوب زیادی به زبان فارسی و انگلیسی وجود دارند.

 

سعی کنید یک برنامه مشخص برای خود تنظیم کنید و هر روز یک مقاله سئو را به دقت مطالعه نمایید. حتی اگر لازم است یک مقاله را چندین بار مطالعه کنید. چون درک درست در سئو یکی از مهمترین عوامل می باشد.

پیاده سازی بر روی یک سایت آزمایشی

همانطور که عرض کردم تنها با خواندن چند مقاله سئو کار نمی شوید. حتما شما باید به تجربه کافی در این زمینه برسید. و تجربه کافی تنها با اجرای دانش آموخته شده میسر می شود. برای این کار بزرگترین اشتباه این است که بر روی سایت اصلی خودتان و یا مشتریتان اجرا نمایید. حال با تمام این تفاسیر بهتر است که یک سایت آزمایشی برای خودتان درست کنید و مقالاتی که مطالعه می کنید را قدم به قدم بر روی آن پیاده سازی نمایید.

شرکت در کارگاه های عملی سئو

کارگاه های عملی سئو به شما کمک می کند که با جمعی از علاقه مندان به SEO آشنا شوید. همین موضوع می تواند به شدت بر روی سرعت رشد شما تاثیر مثبت بگذارد. دلیل آن هم برطرف شدن سوال های بدون انتهایی است که در سئو به وجود می آید.  در این رویدادها هم می توانید سوال خودتان را برطرف نمایید و هم می توانید از مشکلات سایر افراد آگاه شوید. مطمئن باشید که دیر یا زود شما هم با همان سوال ها مواجه می شوید. پس چه بهتر که قبل از آن از تجربه دیگران استفاده نمایید.

 

یکی از این کارگاه های عملی سئو توسط فرزاد اسماعیلیان برگزار می شود. این برنامه به صورت هفتگی می باشد و می توانید با عضو شدن در آن از محل و ساعت برگزاری آگاه شوید. این هفته کارگاه عملی استراتژی سئو برگزار می شود.

آموزش سئو را از کجا شروع کنیم ؟

SEO از 2 بخش اصلی سئو داخلی و سئو خارجی تشکیل می شود. که هر کدام از آن ها زیرمجوعه های بسیاری دارند. برای شروع باید از سئو داخلی شروع نمایید. اگر بتوانید مفاهیم آن را به درستی درک و اجرا نمایید به جرات می توانم بگویم که چند پله از اکثر رقبایتان جلو خواهید بود. چون در ایران اکثر سایت ها تمرکز خود را بر روی off page seo می گذارند ، غافل از اینکه معماری سایت آن ها مشکل دارد!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان