دیپلماسی تنها راه خروج واشنگتن از تنش با ایران است

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، شیف در مصاحبه‌ای با شبکه «سی.بی.اس» اظهار داشت: به نظر من، رئیس جمهوری باید از دیپلماسی بهره بگیرد. من فکر می‌کنم که این تنها راه خروج از وضعیت فعلی است.
این نماینده دموکرات ایالت کالیفرنیا در مجلس نمایندگان با انتقاد از خروج "دونالد ترامپ" از برجام در سال 2018 میلادی (1397) گفت: به نظر من، رئیس جمهوری نباید از توافق هسته‌ای که ایران به آن پایبند بود، خارج می‌شد.
شیف از منتقدان خروج ترامپ از برجام است و پیش تر نیز مخالفت خود را با این اقدام رئیس جمهوری آمریکا بیان کرده بود. وی گفته بود که افزایش تنش با ایران نتیجه سیاست‌ هایی است که دولت ترامپ علیه تهران در پیش گرفته است.
شیف اواخر اردیبهشت ماه تصریح کرد: اقداماتی که دولت (ترامپ) برای خروج از توافق ایران، اجبار اروپا برای خروج از آن، تلاش برای مجبور کردن ایران به خروج از این توافق و بازگشت به مسیر غنی‌سازی، شناسایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان گروه تروریستی، ادبیات خصمانه از سوی دولت و از سوی "مایک پمپئو" و "جان بولتون" انجام داده، همه و همه این تصمیم‌ها سیاست گذاری ما را به جایی رسانده که تقابل بسیار محتمل‌تر شده و دیگر قابل چشم‌پوشی نیست.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که از آغاز ریاست جمهوری خود رویکردی خصمانه علیه ایران اتخاذ کرده بود، اردیبهشت ماه سال گذشته با خروج از برجام و بازگرداندن تحریم‌ها و با راه اندازی کمپین فشار حداکثری به دشمنی خود جامه عمل پوشاند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان