آئودی در نمایشگاه فرانکفورت امسال نسل جدید مدلهای عملکرد بالای RS6 و RS7 را معرفی کرده است. هردوی این خودروها به یک پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربو با 600 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور مجهز هستند. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ کواترو به هر چهارچرخ انتقال پیدا میکند و این خودروها را ظرف 3.6 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرساند.
این اعداد بسیار چشمگیر هستند ولی در آینده نسخهٔ قویتری از RS6 و RS7 هم ساخته خواهد شد. البته این موضوع تعجبی ندارد زیرا در نسل قبلی این مدلها هم نسخهٔ قویتری با نام پرفورمنس تولید میشد که هردو به یک پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربو با 605 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور مجهز بودند. در نمایشگاه فرانکفورت امسال اما مدیرعامل آئودی اسپرت آقای «اُلیور هافمن» در مصاحبهای با «رود اند ترک» تأیید کرده است که در محصولات RS از تکنولوژی پلاگینهیبریدی استفاده خواهد شد.
البته هافمن در مورد اینکه از این تکنولوژی دقیقاً در کدام مدلها و چه زمانی استفاده خواهد شد حرفی نزده ولی اشاره کرده است که نسخههای پلاگینهیبریدی یک قدم بالاتر از نسخههای پایهٔ RS قرار میگیرند. این یعنی از قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی در نسخههای پرفورمنس محصولات RS استفاده خواهد شد. البته مدیرعامل آئودی اسپرت رسماً نگفته است که نسخهٔ قویتر RS6 و RS7 الکتریکیسازی خواهند شد اما شایعاتی احتمال ساخت نسخهٔ پلاگینهیبریدی این دو خودرو را مطرح کردهاند.
اگر این شایعات صحت داشته باشند، انتظار میرود در نسخهٔ پلاگینهیبریدی RS6 و RS7 از همان پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربوی نسخهٔ استاندارد استفاده گردد درحالیکه میتواند در کنار این موتور، سیستم هیبریدی مدل جدید A7 55 TFSI e که از پکیج باطری لیتیوم یون 14.1 کیلووات ساعتی و یک موتور الکتریکی با 143 اسب بخار قدرت تشکیل شده است هم قرار گیرد. از سوی دیگر، مقامات آئودی اسپرت ساخت مدل RS Q8 را هم تأیید کرده و گفتهاند این شاسیبلند اسپرت اواخر امسال معرفی خواهد شد.