با خواندن این کتاب‌ها عاشق کتاب الکترونیک می‌شوید!

با خواندن این کتاب‌ها عاشق کتاب الکترونیک می‌شوید!
ورود تکنولوژی‌­های نوین به همه عرصه­‌های زندگی ما، عادت دیرینه کتاب خواندن و آموختن را نیز دچار تحولات و دگرگونی­های جالبی کرده است. گرچه هنوز هم بسیاری از عاشقان کتاب، حاضر نیستند لذت دست کشیدن بر کلمات چاپ شده و استشمام عطر کاغذ را با هیچ نوع دیگری از تجربه خواندن عوض کنند؛ اما گوشی­های هوشمند، تبلت­‌ها و اینترنت پر سرعت چنان با زندگی روزمره ما عجین شده است؛ که بر همه رفتارها و عادتهای ما تأثیر گذاشته است. کتابخوان­های الکترونیکی، کتاب­های صوتی و پادکست­‌ها، شکل کتاب خواندن ما را متحول کرده‌­اند و سایت­‌های مهم و معروف کتابخوانی، ما را با گروه عظیمی از کاربران پیوند می‌­دهند که همراه با ما کتابی را می­خوانند یا خوانده‌­اند ؛ و ما می­توانیم درباره کتاب‌هایمان با هم تبادل نظر کنیم.
خوشبختانه در سالهای اخیر، امکانات ما فارسی­ زبانها هم در استفاده از این فناوری­ ها بسیار گسترش یافته است. وجود چندین سایت و اپلیکیشن فروش و ارائه کتاب الکترونیک مانند طاقچه و فیدیبو و کتابراه که کتابها را با قیمت پایین‌تر از نسخه کاغذی به فروش می­‌رسانند؛ یا امکان عضویت در کتابخانه همگانی دارند که با حداقل هزینه عضویت، می‌­توانیم ده­ها کتاب را رایگان بخوانیم؛ همیشه و در همه جا می­توانیم مطالعه کنیم. با توجه به بالا رفتن هزینه چاپ کتاب و افزایش قیمت کتابهای کاغذی، و نیز کمبود جا برای کتابخانه­‌های بزرگ و جاگیر در خانه­‌های کوچک امروزی، خواندن کتاب به شیوه الکترونیکی، بهترین انتخاب است.آخرین نکته هم اینکه گسترش کتابخوانی دیجیتال، به حفظ محیط زیست و کاهش مصرف کاغذ می‌­انجامد.

کتاب­های صوتی فارسی نیز که در سایت­ها و اپلیکیشن­‌هایی مانند نوار یا بیپ­تونز ارائه می­شوند؛ گروه­ها و سلیقه­‌های مختلف سنی را پوشش می‌­دهند. برای افرادی که به دلیل مشکلات و بیماری­‌های جسمی، امکان دست گرفتن و مطالعه کتاب را ندارند؛ کتابهای صوتی گزینه بسیار خوبی هستند.
با توجه به اینکه تنها دو روز تا روز جهانی کتاب الکترونیک باقی است؛ امروز کتابهایی را معرفی می­کنیم که حتما نسخه دیجیتال داشته باشند و تهیه آن برای خواننده مقرون به صرفه­‌تر باشد.

کتاب زندگی داستانی ای. جی. فیکری

  • نویسنده : گابریل زِوین
  • مترجم : لیلا کرد
  • انتشارات کتاب کوله­ پشتی، 1395
  • قیمت نسخه کاغذی : 23000تومان
  • قیمت نسخه دیجیتال در کتابراه : 7000تومان
  • قیمت نسخه دیجیتال در طاقچه : رایگان با عضویت در کتابخانه همگانی
  • مخاطب : بزرگسالان
 
ای. جی. فیکری، مردی است در آستانه میانسالی، صاحب یک کتابفروشی کوچک در یک جزیره توریستی. کسی که دکترا خواندن در بهترین دانشگاه­های آمریکا را رها کرده و همراه زنی که عاشقش بود به جزیره زادگاهش رفت تا یک کتابفروشی راه بیندازد. حالا که همسرش نیک، در یک تصادف رانندگی جان خود را از دست داده، ای. جی. مانده و یک کتابفروشی که حالا می­فهمد سخت­ترین کارهایش بر عهده همسرش بوده است. ای. جی مردی بسیار سختگیر در انتخاب کتاب است. با سلیقه روز و کتابهای زرد به شدت مخالف است. فقط کتاب­هایی را می­خرد که خودش هم دوست داشته باشد. شاید روش ای. جی. فیکری برای تجارت و پول در آوردن چندان عاقلانه نباشد؛ اما زندگی برای او اتفاقات تازه­ای تدارک دیده است و همه اینها به واسه عشق بی­‌حد او به کتاب­ها است: مأمور فروش یک انتشاراتی مهم ، با ظاهری عجیب و غریب و کودکی که در مغازه کوچک او سرراه گذاشته شده است. گویا واقعا گاهی کتابها برای عاشقانشان معجزه به بار می­‌آورند.

کتاب دایی جان ناپلئون

  • نویسنده : ایرج پزشکزاد
  • انتشارات فرهنگ معاصر، 1397
  • قیمت نسخه کاغذی : 38000 تومان
  • قیمت نسخه دیجیتال : 30000 تومان
  • قیمت نسخه فیدیبو با تخفیف چهل درصدی : 18000تومان
  • مخاطب : بزرگسالان
 

پس از چهار دهه از اولین چاپ رسمی این کتاب عزیز، سال گذشته انتشارات فرهنگ معاصر برای دومین بار این اثر جذاب و خواندنی را منتشر کرد. بسیاری از ما با سریال جذابی که از این کتاب اقتباس یافته و توسط کارگردان معتبر سینمای ایران - ناصر تقوایی - ساخته شده است؛ آشنا هستیم. ولی قطعا خواندن کتاب، شیرینی و حلاوتی دوچندان خواهد داشت. مخصوصا که پس از سالها، انتشار رسمی و قانونی کتاب، نویسنده عزیز آن را نیز از عواید آن بهره­‌مند خواهد کرد.
داستان از زبان نوجوانی به نام سعید تعریف می­شود که در یک تابستان گرم هم عاشق می­شود و هم در عشق شکست می­خورد. مناسبات بین اعضای فامیل و خانواده سعید، و جنگ افکار و طبقات که به سبک طنزگونه منعکس شده است؛ بسیار قابل توجه است. در مقدمه­ای که پروفسور دیک دیویس - ایرانشناس برجسته - برای ترجمه انگلیسی «دایی جان ناپلئون» نگاشته است، چنین آمده : «چنین رمانی در ادبیات ایران، به حد اعلی کمیک و مبتکرانه، مملو از شخصیت‌های به یاد ماندنی در کشاکش زد و خوردهای مضحک ممکن است خواننده غربی را، که عادت کرده با شنیدن نام ایران به یاد صحنه‌های جدی بیفتد، دچار شگفتی کنند. حال آن‌که در خود ایران این رمان شاید شناخته‌ترین و محبوب‌ترین داستانی باشد که پس از جنگ جهانی دوم در این کشور نوشته شده است» .

کتاب صوتی قاشنگال

  • نویسنده : کیو مکلیر
  • مترجم : مهرانه امروایی
  • گوینده : عاطفه مولایی طبری
  • انتشارات آوارسا،1398
  • قیمت نسخه صوتی : رایگان در طاقچه، فیدیبو، کتابراه و نوار
  • مخاطب : کودکان 4 تا 7 سال
فرزند یک مامان قاشق و یک پدر چنگال بود ولی کاملا شبیه هیچکدام نبود و در دنیایی که همه یا قاشق بودند یا چنگال، خیلی تنها بود. با اینکه پدر و مادرش خیلی هم از تفاوت او با بقیه خوشحال بودند؛ اما پیدا کردن دوست برای قاشنگال خیلی خیلی سخت بود. از آن سخت تر این بود که خودش هم نمی­دانست واقعا کی هست و که می‌­خواهد باشد. کتاب در یک فضای فانتزی به کودک می­‌آموزد چگونه باید با تفاوتهایش کنار بیاید و با افراد متفاوت از خودش در جامعه اطراف، چگونه مواجه شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان