آشنایی با قطار لوکس ۴ تخته البرز

سفر یکی از ضرورت های اصلی زندگی های شهری امروز بوده و جالب است بدانید در سال بیش از ۲۵۰ سفر داخلی در ایران انجام می شود

آشنایی با قطار لوکس 4 تخته البرز

سفر یکی از ضرورت های اصلی زندگی های شهری امروز بوده و جالب است بدانید در سال بیش از 250 سفر داخلی در ایران انجام می شود. متاسفانه هزینه های سفر روز به روز بیشتر می شود و اما ما همچنان دلمان نمی آید از این تفریح روحی دست بکشیم و به دنبال راهکاری برای کاهش هزینه ها هستیم. قطار یکی از ایمن ترین و ارزان ترین انتخاب های سفر به شهرهای دور داخلی و خارجی است. البته لازم است بگوییم که قیمتش بسته به خدمات و امکاناتی که در اختیار شما می گذارد ممکن است زیاد شود اما بازهم در قیاس با هواپیما بسیار کم تر است و در عوض فضای راحتی را در اختیارتان می گذارد. در این مطلب می خواهیم قطار البرز که یکی از لوکس ترین های شرکت رجا است را به شما معرفی کنیم و به بررسی امکانات، خدمات، مسیرها، قیمت ها و مقایسه اش با سایر قطارهای رجا بپردازیم، پس با الی گشت همراه باشید.

معرفی قطار سه ستاره البرز رجا

قطار البرز در کلاس 2 شرکت رجا قرار می گیرد و سه ستاره دارد. ناوگان رجا قطارهایش را به چهار کلاس ویژه، کلاس سه، کلاس دو و کلاس یک تقسیم کرده است. باید بگوییم که تفاوت اصلی این قطارها در سن، تجهیزات فنی هر واگن و خدمات داخلشان است.

قطار 3 ستاره البرز در نتیجه بازسازی و تبدیل واگن های دانمارکی کوپه صندلی 54 نفره به واگن های 4 تخته ایجاد شده است و هر واگن آن، دارای 9 کوپه 4 نفره با ظرفیت مجموع 36 نفر است. فضای راحت داخل آن رضایت مسافران را جلب کرده و می گویند دست کمی از قطارهای درجه یک ندارد.

خدمات و امکانات قطار سه ستاره البرز

اگر تجربه سفر با قطارهای شرکت رجا را داشته باشید، می دانید که برای عضو شدن در ناوگان این شرکت باید حداقل خدمات و امکاناتی را داشته باشند. امکاناتی که پاسخگوی نیازهای ضروری همه مسافران هستند و از آن جا به بعد خدمات لوکسی اضافه می شوند که قیمت را بالا می برند.

کوپه های قطار البرز 4 تخته هستند این گونه که دو جفت صندلی رو به روی هم دیگر گذاشته شده و میانشان میز و صفحه های نمایشگر قرار دارد. یکی از مهمترین امکانات قطار البرز رجا دستگاه تهویه هوای مطبوع است که باعث می شود در هر شرایط جوی احساس راحتی داشته باشید. در هر واگن سرویس یک بهداشتی ایرانی و یک فرنگی در نظر گرفته شده است. مانند دیگر قطارهای رجا دسترسی با ویلچر به فضای داخل قطار البرز امکان پذیر است. از دیگر مشخصات قطار البرز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پذیرایی میان وعده
  • پذیرایی بدو ورود
  • فروش تنقلات
  • فروش غذا در رستوران و کوپه
  • امکان سفارش غذا در زمان تهیه بلیط
  • سرویس خواب تمیز
  • سیستم صوتی در کوپه
  • یک بطری نیم لیتری آب به ازا هر مسافر
  • جعبه کمک های اولیه
  • کتابخانه
  • پریز برق در کوپه
  • توزیع نشریات در روزهای غیر تعطیل

عکس داخل قطار 3 ستاره البرز

مسیرهای حرکت قطار چهار تخته البرز

تنوع مسیرهای قطار البرز نسبت به سایر قطارهای 4 تخته رجا بیشتر است و به مقاصد متعددی سفر می کند. در جدول زیر می توانید مسیرهای مختلف، زمان حرکت، طول مسیر و قیمت بلیط قطار البرز را مشاهده کنید. البته لازم است بگوییم که بخش های مختلف جدول ممکن است هر زمان دچار تغییر شوند. برای اطلاع از قیمت دقیق و خرید بلیط قطار به صفحه آن در الی گشت مراجعه کنید یا با شماره 8540 تماس بگیرید.

مبدامقصدزمان حرکتروزهای حرکتطول مسیرقیمت (تومان)

 

تهرانآنکارا21:55چهارشنبه‌ هاحدود 63 ساعت712٬600
آنکاراتهران14:25چهارشنبه‌ هاحدود 63 ساعت712٬600
تهرانوان21:55چهارشنبه‌ هاحدود 24 ساعت349٬000
وانتهران21:00دوشنبه‌ هاحدود 24 ساعت349٬000
اصفهانبندرعباس14:30روزهای زوج17 ساعت143٬000
بندرعباساصفهان14:25روزهای زوج16 ساعت143٬000
تهرانزاهدان11:30چهارشنبه‌ ها22 ساعت190٬000
زاهدانتهران14:50سشنبه ها21 ساعت190٬000
تهرانگرگان22:15هر روز11 ساعت81٬000
گرگانتهران16:10هر روز10 ساعت و نیم81٬000
تهرانشیراز18:05روزهای فرد15 ساعت و 10 دقیقه153٬000
شیرازتهران19:00روزهای فرد15 ساعت و 20 دقیقه153٬000

 

همان طور که در جدول بلیط قطار البرز مشاهده می کنید در حال حاضر البرز تنها قطاری است که از ایران به کشور ترکیه سفر می کند.

قطار البرز تهران وان و آنکارا

سفر با قطار با خودی خود بسیار هیجان انگیز است اما سفر خارجی آن را هیجان انگیزتر هم می کند. از شهریور سال 98 امکان سفر بین پایتخت ایران و ترکیه با قطار تهران آنکارا فراهم شده است. سفری 60 ساعته که برای افرادی که محدودیت زمانی ندارند و از تماشای مناظر لذت می برند انتخابی فوق العاده است. در مطلب قطار تهران آنکارا که لینک آن را چند خط بالاتر مشاهده می کنید توضیحات کاملی را درباره برنامه حرکت، ایستگاه ها و هرچه که لازمتان می شود آورده ایم.

سفر به ترکیه با قطار به آنکارا محدود نمی شود و امکان رفتن به استانبول و وان هم فراهم شده است. برای اطلاعات بیشتر در این ضمینه هم پیشنهاد می کنیم نگاهی به مقاله نوشته شده در مجله بیاندازید و فراموش نکنید که فعلا تمامی سفرها با قطار لوکس 4 نفره البرز انجام می شود. در ضمن فراموش نکنید که بلیط های قطار البرز تهران به وان با سرعت زیادی فروش می روند و بهتر است از چند هفته قبل بلیط را خریداری کنید.

قطار 4 تخته البرز یا قطار سه ستاره الوند

اگر قرار باشد بین قطار البرز یا الوند که هر دو سه ستاره هستند یکی را انتخاب کنیم باید بگوییم که تفاوت آنچنانی با هم ندارند. تنها مسیرهای قطار الوند در حال حاضر محدودترند و بین شهرهای تهران-مشهد و تهران-شیراز تردد دارد. بنابراین هر کدام را که به مقصد شما تردد دارد و برنامه زمانیش مناسب زمان سفر شماست را انتخاب کنید و نگرانی از بابت امکانات و خدماتشان نداشته باشید.

 

آیا قطار 4 تخته البرز سریع السیر است؟

خیر، قطار البرز با میانگینی کم تر از 100 کیلومتر در ساعت حرکت می کند و می توانید با خیال راحت به تماشای محیط اطرافتان بنشینید. در حال حاضر هیچ قطار تندروی برای رفتن به ترکیه وجود ندارد.

آیا امکان رزرو دربستی کوپه 4 نفره قطار رجا وجود دارد؟

بله اگر هزینه بیشتری را برای بلیط پرداخت کنید می توانید کل کوپه را دربست بگیرید تا در طول مسیرهای طولانی قطار رجا سه ستاره البرز احساس راحتی بیشتری داشته باشید. همچنین امکان خرید بلیط برای کوپه های مخصوص خانم ها یا آقایان هم فراهم شده است.

در این مطلب به بررسی قطار 3 ستاره و 4 تخته البرز پرداختیم. امکانات و مشخصات قطار البرز را بررسی کردیم و دیدیم به چه مقاصدی سفر می کند و قیمت بلیط آن چقدر است. می توان گفت که قطار البرز یکی از بالاتری تنوع ها را برای سفر در میان شهرهای مختلف در کشور دارد. اگر تجربه سفر با آن را دارید در ادامه نظرتان را با ما و سایر خوانندگان مجله در میان بگذارید.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان