چگونه بدون آرایش زیبا به نظر برسیم؟

برای اینکه بدون آرایش زیبا به نظر برسید لازم است بیشتر به مراقبت از پوست خود پرداخته و سبک زندگی سالمی داشته باشید. رعایت بهداشت و داشتن پوشش مناسب نیز به زیباتر شدن شما کمک می‌کند.

چگونه بدون آرایش زیبا به نظر برسیم
 
ستاره ؛ سرویس آرایش و زیبایی - این روز‌ها داشتن یک زیبایی طبیعی بیش از قبل مورد خواست و پسند مردم است. انسان بخشی از طبیعت است و اکنون مردم می‌دانند عدم تعادل در طبیعت چه عواقبی به دنبال دارد. استفاده بیش از حد از لوازم آرایشی ممکن است باعث عدم تعادل در رشد طبیعی سلول‌های پوست انسان شود. بیایید نگاهی به 17 راه طبیعی برای زیبایی بدون آرایش که در این مقاله به آن پرداخته شده است بیندازیم.
 

چگونه بدون آرایش زیبا به نظر برسیم؟

1- ابرو‌ها و مژه‌ها

یکی از بهترین راه‌ها برای زیبایی بدون آرایش، زیبایی چشمان شماست. می‌گویند: «چشمان پنجره روح هستند.» و از این رو، هیچ چیز نمی‌تواند شما را زیباتر از زمانی نشان دهد که چشمانتان زیبا و گیراست.
شما می‌توانید با کمک یک برس آغشته به روغن بادام یا روغن نارگیل ابرو‌ها و مژه‌های خود را مرتب کنید. روغن نارگیل و روغن بادام برای رشد مو مفید هستند و همچنین به تغذیه پوست کمک می‌کنند؛ بنابراین به جای این که با خط چشم، ریمل یا سایه به چشمان خود یا پوستتان ضرر برسانید، از سلامت و زیبایی چشم‌های خود با این روش طبیعی محافظت کنید.

2- نوشیدن آب

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای زیبایی بدون آرایش نوشیدن آب کافی است. آب ارزان‌ترین دارو برای بسیاری از بیماری‌هاست. بسیاری از متخصصان پوست اظهار داشتند که نوشیدن مقدار کافی آب هر روز به بازسازی پوست کمک می‌کند، زیرا آب تمام سموم موجود در بدن را از بین می‌برد.
معمولاً، ما روزانه به اندازه کافی آب مصرف نمی‌کنیم و مشکلات پوستی مانند آکنه و خشکی پوست با نوشیدن آب کافی قابل رفع است. آب نه تنها مواد معدنی زیادی را برای بدن فراهم می‌کند بلکه به خنک نگه داشتن خون کمک کرده و مانند یک رادیاتور طبیعی برای پوست عمل می‌کند. پس اگر به دنبال یک معجون زیبایی هستید روزانه 8 لیوان آب مصرف کنید.
 
نوشیدن آب
 

3- لایه برداری

لایه برداری به معنای از بین بردن سلول‌های مرده پوست است. میلیون‌ها سلول در بدن ما هر روز می‌میرند و سلول‌های مرده درخشندگی پوست ما را از بین می‌برند. به جای اینکه بخواهید با آرایش، پوست خود را درخشان کنید و سلول‌های مرده را بپوشانید به دنبال روشی باشید که به طور طبیعی پوست شما را لایه برداری کند.
برای این کار روش‌های مختلفی وجود دارد و البته در اکثر مواقع مواد مورد نیازتان در آشپزخانه پیدا می‌شود. بسته به نوع پوست، می‌توانید پوست خود را اسکراب  کرده و شستشو دهید. این کار نه تنها باعث روشن شدن پوست شما شده بلکه به شما ظاهری تازه و پرانرژی می‌دهد. ثابت شده است این راه یکی از بهترین راه‌های زیبایی بدون آرایش است.
 

4. تمیز کردن پوست

پاکیزگی، مهمترین ویژگی برای درخشش است. از آنجا که شستن روزانه پوست با صابون‌ها یا محلول‌های شیمیایی ممکن است در بعضی مواقع برای پوست مضر باشد، شما می‌توانید برای تمیز کردن پوست خود از روش‌های طبیعی کمک بگیرید که قطعا نتایج بهتری به دنبال خواهد داشت.
نکته‌ای که باید به آن توجه کنید شستن روزانه و مرتب پوست است. دقیقا مثل خانه‌ای که باید مرتبا گردگیری شود. به این نکته نیز دقت کنید که برای تمیز کردن انواع پوست سبک متفاوتی نیاز است. تمیز کردن مرتب پوست چربی‌های اضافی که ممکن است بوی نامطبوعی داشته باشند را شسته و همچنین اجازه نمی‌دهد سلول‌های مرده روی پوست تجمع پیدا کنند.
 
تمیز کردن پوست
 

5. لبخند زدن

«زیبایی قدرت و لبخند شمشیر آن است.» لبخند زدن نه تنها باعث جذابیت بیشتر شما می‌شود، بلکه باعث می‌شود احساس خوبی داشته باشید. هیچ چیز به اندازه یک لبخند نمی‌تواند زیبایی و آرامش شما را نشان دهد. لبخند یک هدیه رایگان برای نشان دادن زیبایی شما بدون آرایش است.
توجه کنید که وقتی لبخند می‌زنید، نگاه‌ها جذب لب و دندان شما می‌شوند. برای هیچ کس تماشای دندان‌هایی زرد و کثیف لذت بخش نیست. دو بار در روز مسواک زدن فقط توصیه دندانپزشکان نیست، بلکه تاثیر زیادی در زیبایی شما دارد. 
 

6. مو‌های تمیز و مرتب

مو می‌تواند تاثیر زیادی در جذابیت و زیبایی داشته باشد. حتما مو‌های خود را به خوبی شانه زده و مرتب کنید. قطعا نمی‌توانید هر بار قبل از هر مهمانی به آرایشگاه بروید، اما خودتان می‌توانید موهایتان را تمیز، مرتب و خوش بو نگه دارید.
 
موهای تمیز و مرتب
 

7. هشت ساعت خواب

حداقل 8 ساعت خوابیدن باعث آرامش مغز و ماهیچه‌ها شده و سطح استرس روزمره شما را کاهش می‌دهد. استرس یکی از دلایل اصلی چین و چروک در سنین پایین است و ممکن است منجر به ریزش مو و مشکلات دیگر شود. خوب بخوابید تا جوان و زیبا بمانید. البته همیشه و همه جا تعادل را رعایت کنید. خواب بیش از حد ممکن است شما را چاق کند که به نوبه خود بر ظاهر شما تأثیر می‌گذارد.
 

8. غذای خوب خوردن

داشتن یک رژیم غذایی متعادل با مقدار زیادی آنتی اکسیدان و مواد معدنی ضروری به سلامت پوست شما کمک می‌کند. مصرف زیاد برخی از مواد غذایی خوشمزه ممکن است برایتان عوارض پیش بینی نشده‌ای ایجاد کند!
خرید محصولات آرایشی گران قیمت به داشتن یک زندگی سالم کمکی نمی‌کند، پس بهتر است به جای لوازم آرایش، پول خود را برای تهیه مواد غذایی سالم و مغذی خرج کنید.
 
غذای سالم
 

9. ورزش روزانه

همه ما ساعات کاری یا برنامه زندگی پر استرسی داریم و داشتن یک برنامه ورزشی نه تنها استرس ما را کاهش می‌دهد؛ بلکه باعث افزایش استقامت بدن شده و ما را روی فرم نگه می‌دارد. افرادی که عادت به ورزش کردن، رقصیدن یا چنین سرگرمی‌هایی دارند، ظاهرشان نیز بهتر به نظر می‌رسد.
لازم نیست حتما به باشگاه ورزشی رفته و زیر نظر مربی‌ها کار کنید، این روز‌ها اپلیکیشن‌هایی وجود دارد که به شما کمک می‌کند در خانه نیز خودتان تمرین کنید. همچنین یکی از بهترین تمرینات روزمره دویدن و پیاده روی است که کمک می‌کند اندام متناسب‌تر و سلامت بیشتری داشته باشید.
همیشه وضعیت بدنی خود را نیز در بهترین حالت حفظ کنید. نشستن یا ایستادن در حالت شل و ول اعتبار و استحکام شما را زیر سوال می‌برد.
 

10. ضد آفتاب

با توجه به تأثیرات مداوم گرم شدن کره زمین، افرادی که در مناطق دارای تابش زیاد نور خورشید، زندگی می‌کنند باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنند تا از پوست آن‌ها در مقابل اشعه ماوراء بنفش خورشید جلوگیری شود. دقت کنید که استفاده از ضد آفتاب، به معنی استفاده از لوازم آرایشی نیست.
 
استفاده از ضد آفتاب
 

11. نداشتن استرس

همانطور که قبلاً تاکید شد، استرس دلیل بسیاری از مشکلات سلامتی است. چه فشار‌های مرتبط با زندگی شخصی و چه استرس‌های شغلی می‌تواند روی مغز یا قلب شما و در طولانی مدت روی قیافه شما اثر بگذارد. اگر سعی کنید سطح آدرنالین و کورتیزول خون خود را کنترل کنید، برای داشتن پوستی صاف نیازی به کرم پودر و فونداسیون ندارید.

12. کمد لباس خوب

بسیاری از افراد علیرغم داشتن یک چهره معمولی، تنها به خاطر نحوه لباس پوشیدنشان می‌درخشند. باید برای انتخاب لباس مناسب فصل کمی وقت بگذارید. اینجا نیز تعادل را حفظ کنید و لباس‌هایی بپوشید که هم در آن‌ها احساس راحتی کرده و هم باعث شوند زیبا به نظر برسید.
اکسسوری و کفش‌های هماهنگ با لباستان انتخاب کنید. قبل از انتخاب و پوشیدن لباس به این فکر کنید که قرار است چه زمانی از روز کجا بروید و چه کاری انجام دهید.
 
لباس و اکسسوری


13- لب‌ها

لب‌ها نیاز به مراقبت ویژه دارند، زیرا اکثرا افراد به طور مداوم از رژ لب و برق لب استفاده می‌کنند. روشی طبیعی و سالم‌تری برای رنگ بخشیدن به لب‌ها وجود دارد که هم آن‌ها را هیدراته کرده و هم مانع پوسته شدن آن می‌شود.
در یک قابلمه عصاره‌های میوه را با مقداری روغن نارگیل ترکیب کرده و روی اجاق گرم کنید. بعد از خنک شدن مخلوط، قبل از استفاده حدود یک ماه آن‌ها را در فریزر بگذارید. این بالم لب که از مواد مغذی و خوشمزه تهیه شده است به حفظ رنگ طبیعی لب شما کمک می‌کند.

14- مکمل‌ها

بعضی از افراد وقتی نوبت به خوردن غذای سالم می‌رسد، بهانه می‌آورند که این غذا‌ها باب سلیقه و متناسب با ذائقه‌شان نیست. خب اگر نمی‌توانید در برابر خوردن برخی خوراکی‌ها مقاومت کرده و غذا‌های سالم باب میلیتان نیست؛ حداقل از مکمل‌های غذایی استفاده کنید. اکثر این مکمل‌ها اگر با تجویز پزشک باشند عوارض جانبی ندارند.
البته که اولویت با داشتن یک رژیم غذایی متعادل است، اما خوردن مکمل‌ها نیز می‌تواند به سلامت شما و زیبایی پوستتان کمک کند.
 
مکمل غذایی
 

15- ماسک‌های صورت خانگی

انواع ماسک صورت خانگی وجود دارد که تنها با استفاده از یک سری مواد موجود در خانه می‌توان آن‌ها را تهیه کرد. این ماسک‌ها بسته به نوع پوست شما می‌تواند یک تجربه عالی بوده و سلامت و نشاط پوست شما را تضمین کنند.
 

16- اکسسوری – جواهرات و عینک آفتابی

شما با جواهرات و لباس‌های خاص می‌توانید زیباتر به نظر برسید. خیلی وقت‌ها هماهنگ کردن این اکسسوری‌ها با لباس‌هایمان کار سختی به نظر می‌رسد، اما با کمی تمرین و دقت می‌توانید مناسب‌ترین انتخاب‌ها را داشته باشید. مثلا استفاده از تعداد زیادی زینت آلات با یک لباس پر زرق و برق، زننده خواهد بود و برعکس در این مواقع استفاده از یک گردنبند ساده مناسب‌تر است.
در طول روز نیز با یک عینک آفتابی هم از چشمان خود در برابر آفتاب محافظت کرده هم چهره‌تان را جذاب‌تر کنید. مراقب باشید به خاطر نام یک برند پول بی اندازه‌ای بابت یک عینک ندهید. مهم این است که عینک شما استاندارد بوده و به فرم صورت شما بیاید.
 
زیبایی بدون آرایش با عینک آفتابی
 

17 - ورزش صورت

شما نمی‌توانید شکل بینی، اندازه چشم‌ها یا فرم لب خود را تغییر دهید، اما با کمک تمرینات خاص مثل ورزش گونه، می‌توانید به چهره و مخصوصا گونه‌های خود جذابیت بیشتری بدهید.

سخن آخر

به زیبایی طبیعی خودتان افتخار کنید و اجازه دهید مردم خود واقعی شما را ببینند. مطمئن باشید در حالت طبیعی خود از همیشه زیباتر هستید. سعی کنید کمتر از لوازم آرایش مصنوعی استفاده کرده و زیبایی طبیعی خود را حفظ کنید. منتظر شنیدن راهکارها، نظرات و تجربیات شما در مودر اینکه «چگونه بدون آرایش زیبا به نظر برسیم» هستیم. پیشنهاد می‌کنیم مطلب «ترفندهای داشتن زیبایی طبیعی بدون آرایش» را نیز در ستاره مطالعه کنید.
 
برگرفته از: stylishie
 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان