فراخوان ب‌ام‌و i۳ و i۸ به خاطر ماژول الکتریک معیوب

تعدادی از مدل‌های ب‌ام‌و i۳ و i۸ ۲۰۱۹ در آمریکا به خاطر نگرانی‌های موجود درباره‌ی ماژول کنترل ولتاژ بالای معیوب فراخوان شده‌اند.

فراخوان ب‌ام‌و i3 و i8 به خاطر ماژول الکتریک معیوب

تعدادی از مدل‌های ب‌ام‌و i3 و i8 2019 در آمریکا به خاطر نگرانی‌های موجود درباره‌ی ماژول کنترل ولتاژ بالای معیوب فراخوان شده‌اند.


NHTSA می‌گوید این نقص می‌تواند منجر به افزایش مقاومت داخل ماژول الکترونیکی پیشرانه‌ی الکتریکی شده و در صورتی که برق ولتاژ بالا به سیستم نرسد مالکان شاهد کاهش قدرت کل خودروها خواهند بود.

bmw-i8-and-i3-concepts
گفته می‌شود این نقص تنها سیستم ولتاژ بالا را تحت تأثیر قرار داده و بنابراین سیستم‌های 12 ولت خودروهای i3، i3 با برد بیشتر و i8 همچنان عملکردی باقی خواهند ماند و رانندگان همچنان خواهند توانست از فرمان و نیروی ترمز استفاده کنند.


ب‌ام‌و هنوز در حال کار روی راه‌حل رفع این مشکل بوده و انتظار می‌رود اقدام به تعویض ماژول معیوب و نصب نمونه‌ای جدید کند. تمامی فرایند تعویض این قطعات بدون دریافت هزینه‌ای انجام خواهد شد. خبر رسیده این مشکل باعث تأثیر خودروهایی شده که بین دسامبر 2018 تا مارس 2019 تولید شده‌اند.


این اولین باری نیست که i3 فراخوان می‌شود زیرا در اوایل سال 2017 هم حدود 19 هزار دستگاه از این خودرو در آمریکا فراخوان شدند. مشکل این خودروها به لوله‌ی حمل بخار سوخت پیشرانه‌ی درون‌سوزی مربوط می‌شد که احتمال ساییدگی آن و نشتی احتمالی سوخت وجود داشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان